Recenze hry Mein Švejk: Odvaha. Druhá věc, kterou lidi uvidí, když ukážete holý zadek
Past na hlupáky. Odporně krvavá a úzkostná realita zkreslená v absurdní grotesku. Vychytralý, hraný blbec a uvědomělý hulvát. Švejk a Hašek. Ne tolik rozdílní, ne nijak podobní. Stejně jako začátek a konec představení, jež předvedlo brněnské divadlo Husa na provázku. Jak moc jsou od sebe vzdálené a jak jsou propletené?
Sherlock Holmes: vraždy vousatých žen
Sezonu v Moravském divadle Olomouc zakončila inscenace Davida Drábka o nejznámějším fiktivním detektivovi všech dob.
Dopisy Olze: I Václav Havel byl „jen“ člověk
V den 29. výročí od událostí listopadu 1989 se na scéně Divadla v Dlouhé odehrála premiéra inscenace Dopisy Olze v režii dua SKUTR. Jde zároveň o první inscenaci pod hlavičkou projektu Dlouhá cesta ke svobodě, na kterou budou navazovat inscenace další, ale také jednorázové komorní večery na aktuální témata.
Swing se vrací neboli o štěstí: tento způsob pojetí inscenace zdá se mi poněkud...
Studio Ypsilon uvedlo novou inscenaci, jíž mapuje osudy swingu, ale také promýšlí, co swing je a jak je možné jej chápat v dnešní době, kdy se opět dostává ke slovu. Swing Studio Ypsilon provází po celou dobu jeho existence, ať už se jedná o inscenaci Encyklopedické heslo XX. století nebo celoswingovou inscenaci Swingový večer takzvaný na přidanou z roku 1970.
Maryša v olomouckém Divadle na cucky je jako kafe od žida: chutné, ale občas...
„Chceš bílý, nebo černý? Nesu ti černý.“ Tak končí jedno velké životní drama. Drama Maryši, jež koncem 19. století zpracovali bratři Alois a Vilém Mrštíkové. Maryša měla premiéru v Národním divadle roku 1894 a od té doby je diváky stále vyhledávána.
Chazarský slovník: Úspěšné dezinformace o zmizelém národě
Slovníky nejsou určeny k tomu, aby se četly od A do Z. Platí to i pro Chazarský slovník, mystifikační text srbského autora.
Horečka z mládí a lásky ve Studiu Marta
Horečka je jedinou známou prózou Václava Hraběte. Napsal ji v roce 1962 a vyšla o pět let později.
Pravidla slušného chování v moderní společnosti jsou pitomá, pitomá, pitomá a neodolatelná
Divadlo Reduta přichází s dalším neotřelým představením. Operu o čtyřech hlasech, jednom kovbojovi ve svatebních šatech a spoustě ptákovin. Vydejte se na naučnou cestu mravy přelomu 19. a 20. století a nebojte…
Ztracené iluze (a všechno ostatní)
Ztracené iluze řadím mezi povedené inscenace Divadla Na zábradlí. Balzacův román o (dez)iluzích a intrikách je dobře srozumitelný i současnému divákovi. Zároveň si Mikulášek a Viceníková zvolili k dramatizaci jen prostřední část románu, čímž se jim podařilo zachovat dynamiku děje, a přestože má představení tři hodiny, nechybí mu spád po celou dobu. Herecké obsazení v čele s Vojtěchem Vondráčkem, který se zhostil hlavní roce, šlape jako dobře seřízený stroj. Byla radost představení sledovat.
Vytáhněte svoje kostlivce ze skříně. V inscenaci Nora v Redutě vám ukáží, jak na...
„Tahle Nora… Jaká ona je pěkná. A ten hlas - jako skřivánek! Není divu, že mají s Torvaldem tak šťastné manželství. A roztomilé děti...”...
La Cenerentola – Popelčin příběh, jak jej neznáte
Popelku, jak ji napsal Gioachino Rossini spolu s Jacopem Ferrettim, možná neznáte. Všem se nám jako první vybaví spíše romantičtější verze Popelky, kterou trápí její macecha a zlé sestry. I přes tyto ústrky se díky víle kmotřičce dostane na ples, zamiluje se do ní princ a všechno zrůžoví.
Romeo, Julie a tma: úsměv i slzy v Divadle v Dlouhé
Divadlo v Dlouhé uvedlo novou inscenaci Romeo, Julie a tma.