- Reklama -

Řetězec H&M vykročil do nového roku s novou kolekcí a 18. února nechal na Václavském náměstí první influencery, modelky a návrháře nahlédnout pod pokličku módní směsi křiklavosti, volných střihů a bohémské módy. Sami zástupci značky popisují kolekci jako inspirovanou měsíční krajinou a uvolněnou surfařskou kulturou švédského ostrova Gotland. Novinky přímo věnují ženám se svobodným duchem, které se nebojí upoutat pozornost a zářit v pravém slova smyslu. Jenže na samotné akci převládal pocit, že ze všech koutů září hlavně displeje mobilů a lidé z módní branže obětovali svůj život lajkům na Instagramu. Protože o tom to celé je. Nebo ne?

Barvy, vesmír a oversize

Výrazné odstíny křičí ze všech koutů showroomu a z každého kousku oblečení. Elektrická modrá, neonově růžová, záblesky žlutých a zelených látek, objemné střihy, abstraktní vzory a jedovatě svítící měsíce, takhle nějak si hadříky na věšácích získávají všechny smysly návštěvníka. Uprostřed místnosti stojí figuríny v kompletu ozdobeném mnohokrát zmiňovaným přírodním satelitem Země, další v modrých maxišatech, tmavém modelu s abstraktními vzory a poslední z nich oblékli do béžového kompletu připomínajícího střihem 70. léta minulého století. Na okolních věšácích vidíme svítivě růžové kožené sukénky, pruhované svetry a mikiny se vzorem typickým pro Studio a plisované cípaté sukně. Pod nimi stojí boty na platformě a okolo najdeme různé doplňky. Celkově je kolekce velice zajímavá. Určitě se hodí pro všechny svobodomyslné ženy, které se nebojí pozornosti, protože té se jim dostane bohatě. Mezi oblečením se najdou kousky, ze kterých šikovným kombinováním vykouzlíte velkou parádu. Velkou slabinu ale představují použité materiály. Spousta oblečení je kousavá, neprodyšná, umělá. Vzhledem k tomu, že obzvlášť volné boho šaty jsou opravdu hezké, je to velká škoda. Celá kolekce je k dostání v Nákupní galerii Myslbek a na e-shopu H&M od 20. února.

Úsměv! Tady se tvoří trendy!

Oblečení na ramínku nám ale samozřejmě nestačí. Proto se v obou místnostech showroomu pohybovaly modelky převádějící modely H&M přímo na těle. Na akci zavítaly třeba rapperka Sharlota, miss Renata Landsmanová nebo herečka Klára Issová a známé tváře Instagramu, jako je Mariana Prachařová. Vystajlované v barvách nové kolekce se procházely kolem a povídaly si s hosty. Trpělivě pózovaly a své nadšení rovnou sdílely na Instagram. U některých z nich se ale jednalo jen o přítomnost fyzickou, jelikož téměř nespouštěly oči a prsty z mobilu, aby se co nejrychleji pochlubily novými kousky. Tehdy jsme na vlastní oči viděli, že shánění lajků není legrace, ale zodpovědná práce všech zúčastněných od autorů dekorací až po samotné hvězdy večera. 

Želví polévka a instastories

Polovina hostů chodí na promoakce a vernisáže kvůli rautu a kdo říká, že ne, tak lže a chodí si přidat třikrát. Tady podávali mimo jiných luxusních pochoutek želví polévku, která má nejspíš hodnotu mnoha základních příspěvků nejmenované organizaci věnující se čištění oceánu a ochraně ohrožených mořských želv. Pompézní dekorace, americké úsměvy a pětihvězdičkové jídlo působí v kontrastu levných polyesterových látek a v podstatě mainstreamových střihů (ačkoli neonově barevných) poněkud zvláštně. Ještě zvláštněji působí fakt, že tohle není prezentace pro samotné hosty, ale pro jejich sledující, kteří si kolekci prohlédnou skrze největší filtr současného vkusu, nejdůležitější nástroj současných značek a modelek, sociální síť Instagram.

Představení nové kolekce H&M