Mezinárodní soutěž Best in Design určená nejen studentům, ale všem designérům do 30 let, kteří chtějí nastartovat svou tvorbu, zahajuje již 15. ročník. Obřím lákadlem pro soutěžící je nejen finanční odměna v hodnotě až 1 500 €, ale i zisk nových zkušeností, a především zpětná vazba od profesionálů a navázání nových kontaktů.

Designérskou soutěž Best in Design, která letos slaví 15 let, organizuje festival Zlin Design Week, jehož jedním z hlavních poslání je podpora nových talentů. Festival, vznikající pod záštitou Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, právě skrze soutěž pootevírá možnosti mladým designérům, aby jim pomohl nastartovat kariéru.

V roce 2020 se například stal držitelem prestižního titulu Best in Design fashion designér Milan Flíček, který v průběhu soutěže nasbíral kontakty, díky kterým se mu podařilo získat příležitosti nejen v České republice, ale i v zahraničí.

“Porotci u nás pouze nehodnotí, ale taktéž navazují s finalisty spolupráce a umožňují jim se dále prezentovat. Krásným příkladem může být propojení právě Milana Flíčka a porotce kategorie Fashion Design Branka Popovice, organizátora nizozemského festivalu a platformy Fashionclash. Díky němu dostal Milan a jeho módní brand ‚Our shift‘, který založil spolu s Barborou Surou, možnost prezentovat svou tvorbu právě tam. Pro designéry takové spolupráce znamenají mnohdy víc, než finanční jednorázová podpora. A my jsme velmi rádi, že taková spojení můžeme díky soutěži Best in Design umožňovat,” konstatuje Ondřej Staněk, programový ředitel festivalu Zlin Design Week.

Že soutěž Best in Design není jen o výhře, vnímá i designérské duo Buro Famos, které stejně jako minulý rok zasedne v porotě soutěžní kategorie Product & Industrial Design. „Potkali jsme spoustu osobností, které nejsou přímo ze Zlína, a také spoustu tváří ze zahraničí. Mohli jsme tak posílit i naše sítě spojené s designem. Cítili jsme se příjemně a zažili jsme Zlín jako živé město s mladými otevřenými lidmi, krásnými místy a smyslem pro design, kulturu a historii.“

Soutěžit se letos bude ve 4 kategoriích – Fashion Design, Product & Industrial Design, Communication Design a Service Design, což je kategorie, která vznikla teprve v loňském roce a v České republice zatím nemá konkurenci.

Do soutěže mohou být přihlášeny návrhy vzniklé po 1. 1. 2022, které se nezúčastnily předešlých ročníků. Zapojit se mohou jednotlivci, ale také autorské kolektivy do věkové hranice 30 let a přihlášky lze podávat až do 4. 2. 2024.

Kompletní pravidla najdete na stránkách www.zlindesignweek.com.