CZECHDESIGN zveřejnil výsledky designérské soutěže, kterou realizoval pro Národní muzeum. Vítězi jsou studia Marvil, Pixl-e a ReDesign. Tyto tři subjekty navrhnou grafickou podobu pěti expozic, které jsou součástí největšího projektu v historii českého muzejnictví.
Na konci října 2018 se po několika letech opět otevřely brány komplexu Historické a Nové budovy Národního muzea. Součástí oprav byly i úpravy interiérů, kde se chystají zbrusu nové expozice. Muzeum hledalo prostřednictvím výběrového řízení grafiku pro pět z nich:
- Příroda, Zázraky evoluce,
- Dějiny,
- Dějiny 20. století,
- Klenotnice a Mincovní kabinet a
- Lidé: Člověk, společnost a kultura v minulosti.

Do soutěže se přihlásilo celkem 27 soutěžních návrhů. Jednotlivá grafická studia mohla přihlásit návrh na jednu až všech pět expozic. Porota hodnotila návrhy pro každou expozici zvlášť.
Studio Marvil – vítěz na návrh expozic Příroda, Zázraky evoluce, Dějiny a Lidé: Člověk, společnost a kultura v minulosti
Pražské studio zvítězilo hned ve třech kategoriích. Za 20 let působení na poli grafického designu a brandingu má za sebou hned řadu úspěšných projektů, jako první české studio získalo mezinárodní Red Dot Design Award (2010).

Filip Mond založil Pixl-e společně s Ondřejem a Pavlínou Doležalovými. Studio se sídlem v Brně získalo už několik nominací v prestižní soutěži Czech Grand Design. Vítězný návrh výstavy vznikl ve spolupráci s pražským nezávislým studiem Deep Throat.
„Do soutěže se přihlásilo mnoho kvalitních studií, což jsme kvůli administrativním bariérám a systému NEN vnímali jako malý zázrak. Díky intenzivní spolupráci s architekty výsledná řešení expozic konvenují s těmi architektonickými.„
ReDesign – vítěz na návrh expozice Klenotnice a Mincovní kabinet
Vedoucí ateliéru Grafický design a vizuální komunikace na pražské UMPRUM Petr Krejzek v roce 1999 založil s Klárou Kvízovou studio ReDesign, které má za sebou úspěšné grafické počiny pro časopis Respekt nebo vizuální identitu a publikace pro firmu KOMA.

„Do soutěže se přihlásilo mnoho kvalitních studií, což jsme kvůli administrativním bariérám a systému NEN vnímali jako malý zázrak. Díky intenzivní spolupráci s architekty výsledná řešení expozic konvenují s těmi architektonickými. Pozitivně vnímám i to, že se jednomu studiu povedlo získat zakázky na tři expozice v Historické budově, budou mít tedy ucelený grafický koncept.” dodává Jana Vinšová z organizace CZECHDESIGN.
Práce na jednotlivých expozicích intenzivně probíhají a postupně se budou veřejnosti otevírat v letech 2020–2021.













