Česká filharmonie se na několik večerů vymanila ze spárů Beethovena a Wagnera a vypravila se spolu se čtyřmi špičkovými sólisty z broadwayských a londýnských divadel do muzikálového světa Tonyho a Marii z West Side Story, do zákulisí tajemného Fantoma opery či do romantické revoluční Paříže Bídníků. Závěrečné ovace a stojící publikum v přeplněné O2 aréně vypovídá o tom, že se jednalo o senzační a naprosto nevídaný večer!

Best of Brodway

Celý večer začal téměř půkilometrovou frontou před vstupem do O2 arény a následným hledáním správného sektoru a místa. Jakmile se člověk usadil, čekal, že lehké podráždění a nervozita opadne, přišla nová vlna vzteku z úzkých a nepohodlných sedaček a z minimálního místa pro nohy. Aneb „Jak bychom co nejvíce zpříjemnili divákovi požitek z představení?“ ptali se jistě při stavbě největší arény v Čechách.

Tento pocit však téměř okamžitě opadl, když se s úderem sedmé v hale setmělo a rozlehla se zahajující skladba Overture z muzikálu A Chorus Line. Bouřlivý potlesk publika přivítal celý orchestr včetně harfy, klavíru a kytary spolu s americkým dirigentem Keithem Lockhartem. Následoval blok písní z Bernsteinova West Side Story a postupně jsme se tak seznamovali s barvurními solisty: Louise Dearman (soprán), Marin Mazzie (mezzosoprán), Jasonem Danieleyem (tenor) a Rodneym Earl Clarkem (bass).

Divák si je pro jejich temperament, obdivuhodný hlasový rejstřík, neskutečnou výdrž a talent okamžitě zamiloval. V první části dále zazněly skladby George Gershwina a melodie ze sice ne příliš známých muzikálů, ovšem velmi krásných a v podání České filharmonie a zpěváků zcela unikátních. Tím se tempo lehce zpomalilo, ovšem všichni se dali do pohybu v záchvatu entuziamsu se závěrečným Dancing Queen a Mamma Mia z muzikálu Mamma Mia!. Sólisté tančili, dirigent tančil, diváci tleskali, pohupovali se do rytmu a v očích jim jiskřilo. Abba je zkrátka a dobře nesmrtelná! Následovala krátká přestávka, po které jsme pokračovali v krasojízdě.

Best of Brodway

Druhá část byla ještě víc atraktivní a dynamická, a to zejména proto, že jsme mohli slyšet známé melodie z muzikálů, jako je například Chicago, Cats, The Phantom of the Opera, Les Misérables či Evita. Posluchači byli přimrazeni k sedačkám, s otevřenou pusou naslouchali nádherným melodiím a nechávali se unášet zpěvem naprosto geniálních umělců v doprovodu výborného orchestru. Celý večer zakončila Love Changes Everything z Webberova Aspects of Love. Diváci si vytleskali přídavek v podobě Hello Dolly a nádherného orchestrálního 42nd Street skladatele Harryho Warrena.

Best of Brodway

Ze sólistů nejvíce zaujala Louise Dearman s Rodneym Earl Clarkem a jejich duetem Phantom of the Opera. Louise jej zakončila áriemi, ze kterých měli diváci až vyschlo v ústech. Zazářila také ve velice citlivém provedení I Dreamed a Dream z Les Misérables, které vyvolávalo bouřlivé emoce. Jason Danieley byl odměněn bouřlivým potleskem zejména po odzpívání Maria z West Side Story a příjemně zabarvený mezzosoprán Marin Mazzie zazářil v ústřední písni z Evity.

Best of Brodway

Až na ne příliš dobrou akustiku, kterou hala zkrátka a dobře poskytnout nemůže, to byl opravdu výjimečný zážitek a setkání. Naskytla se nám možnost pozorovat talent vedle talentu a mohli jsme jen pokorně „shazovat klobouky dolů“. Doufejme, že Česká filharmonie bude přicházet s podobnými akcemi častěji!