Tvorba filmových plakátů je stará jako film samotný. Plakáty zpočátku poukazovaly na téma propagovaného filmu: od dobrodružství a romantiky až po napínavé a mrazivé horory. Poté, s nástupem fenoménu filmových hvězd, začaly prodávat zejména hollywoodský životní styl. 


Tato kniha, plná plakátů z nejrůznějších částí světa a všech období filmové tvorby, je podrobnou historií jednoho z nejzajímavějších reklamních médií. Obsahuje kapitoly zaměřené na tvůrce plakátů, vývoj stylů, vliv politiky a ideologie i na to, jakou roli ve vývoji filmového plakátu hrála komerce. 

KNIHA: FILMOVÉ PLAKÁTY (DĚJINY JEDNOHO MÉDIA) 

Autor: Ian Haydn Smith
Jazyk: česky
Vazba: pevná
Počet stran: 304
Formát: 23,5 x 29 cm
ISBN/EAN: 9788075296252
Překladatel: Petr Stránský
Nakladatel: Slovart
Rok vydání: 2021
www.slovart.cz

PŘEHLED RECENZE
Zpracování
10
Obsah
10
Informační hodnota
10
kniha-filmove-plakatyJedná se o zábavnou, poučnou a strhující cestu po kinematografii, umění a obchodu, který láká miliony diváků do pokladen kin.  Oproti původnímu vydání kniha obsahuje i 16 nových stran o vývoji českého a slovenského filmového plakátu.