Typografie je důležitý nástroj, který musí designér ovládat a používat každý den.
Průměrný člověk vidí každý den tisíce slov, jež do okolního prostředí umístili typografové, designéři a umělci. Proč ale potřebujeme další písma? Jak by měl designér použít tato písma, aby zůstal věrný typografickým záměrům stejně jako poselství? Jaké principy by měli designéři dodržovat na různých úrovních plánování a designu? Kniha TYPOGRAFIE vám tyto otázky zodpoví a dodá ještě něco navíc.
Kapitola 1 – FORMA
Obsahuje anatomii písma se širokým spektrem příkladů pro textové a zobrazovací potřeby.
Kapitola 2 – KOMPOZICE
Ukazuje formální nástroje, které designéři používají pro layout.
Kapitola 3 – PRINCIPY
Odkrývají detaily, jež se zaměřují na nuance v layoutu, barvě či čitelnosti.
Kapitola 4 – EXPERIMENTOVÁNÍ
Ukazuje propracované formy písma a designů, které se vymykají obvyklému pojetí typografie.
Kniha rozebírá mechanismy typografie, dávající grafikům znalost toho, jak předat jejich poselství mnohem efektivnějí skrze písmo – hlavní odkaz pro layout a design.
Odborný asistent Jason Tselentis vyučuje grafický design a typografii na Winthrop University v Rock Hill v Jižní Karolíně. Vytvořil tištěné i webové designy pro Experience Music Project a Science Fiction Museum, Intel Labs, National Park Services, Sony BMG, Continental Tires a 20th Century Fox. Jeho texty se objevily v časopisech Eye, How a mental floss. V letech 2003 až 2009 jako autor spolupracoval s oceněným designovým fórem Speak Up.
Kniha: Typografie
Autor: Jason Tselentis
Vazba: měkká
Počet stran: 208
Formát: 22,7 x 22,9 cm
ISBN/EAN: 9788073918071
Rok vydání: 2014
Edice: design / Umění
Cena: 424 Kč
www.slovart.cz