Pokud bych měla ze své knihovny vybrat své nejoblíbenější knihy, rozhodně bych sáhla po Brand New – Nová podoba značek od Wally Olinse.
Autor v knize ukazuje, jak se dobré značky snaží udržet, zatímco skvělé značky naslouchají, rozvíjejí se a excelují.

Wally Olins (1930–2014) stál v čele Saffron Brand Consultants. Předtím vedl Wolff Olins. Byl též poradcem řady předních firem, jako jsou 3i, Renault, Repsol, BT, Volkswagen, Tata a londýnská společnost Lloyd’s.
Spolupracoval také s řadou zemí, regionů i měst, z mnohým jmenujme Portugalsko a Polsko. Narodil se v Londýně, studoval historii na Oxfordu a ve svých nejprodávanějších knihách prezentuje pohled historický, sociologický, antropologický, stejně jako komerční.
Získal řadu ocenění a stal se profesorem nebo hostujícím odborníkem na řadě předních obchodních škol a univerzit po celém světě.

Jaká je budoucnost značek a brandingu? Způsobí snad globalizace, že různorodost a jedinečnost budou kvůli nadnárodním společnostem postupně vymazány ze světa? Nebo zůstane i nadále prostor pro značky, které staví na své jedinečnosti? Začnou se s rychlým vzestupem Číny, Brazílie a dalších nových trhů prosazovat nové globální trhy, které se budou opírat o kulturní sílu a dědictví místa svého původu? A pokud se tak stane, co to bude znamenat pro tradiční nadvládu značek postavených na západních kulturních normách?

brand-new

Jakou roli budou hrát digitální technologie a stále frekventovanější přímá zpětná vazba, kterou se vyjadřují spotřebitelé prostřednictvím internetu a sociálních médií? Dnešní podniky se musejí zabývat nejen cenotvorbou a autenticitou, ale také svou společenskou zodpovědností. Jaký to má vliv na produkty a služby, které si kupujeme? Jak to ovlivňuje naše smýšlení o korporacích? Jsou tady firmy proto, aby vytvářely zisk, nebo aby pomáhaly společnosti, anebo obojí? Co vlastně spotřebitelé opravdu chtějí?

Fascinující kniha Wallyho Olinse se zabývá všemi podstatnými aspekty světa brandingu. Se svým typickým pronikavým stylem autor analyzuje problémy, kterým dnes čelí firmy, kritizuje jejich chybné kroky a chválí ty, jež podle všeho efektivně budují a vedou značky v našem novém světě. Zároveň se zamýšlí nad samotnou budoucností brandingu.
Tato kniha je pronikavá, optimistická a vizionářská. Autorem analýzy našeho rychle se rozvíjejícího globálního trhu je guru, kterého The Financial Times označují jako „předního světového praktika brandingu a korporátní identity“. Jedná se o povinnou četbu pro každého, kdo se zajímá o marketing, obchod nebo současnou kulturu.

 

Kniha: Nová podoba značek

Autor: Wally Olins
Jazyk: česky
Vazba: flexi
Počet stran: 208
Formát: 16,5 x 23 cm
ISBN/EAN: 9788075290472
Rok vydání: 2016
Edice: design / Umění
Cena: 254 Kč
www.slovart.cz

PŘEHLED RECENZE
Příběh
10
Práce s jazykem
10
Originalita
10
nova-podoba-znacek-wally-olinsVýtečně napsaná a čtivá kniha, kterou ocení každý, koho zajímá marketing, obchod a současná kultura. Řada zajímavých a pro mě osobně i překvapivých informací o známých značkách, jako je Tesco nebo Neutrogena.