Ulevte svým očím od čtení a pusťte si knihu do sluchátek. Ozvláštněte si letní procházky přírodou nebo oddech u bazénu lidským příběhem od slavného Haruki Murakamiho. Bezbarvý Cukuru Tazaki je jedno z jeho nejnovějších děl a mezi čtenáři mělo velký úspěch. Na mikrofon si ho vzalo vydavatelství audioknih OneHotBook a věnovalo mu pozornou péči.

Mladý Cukuru měl v dětství partu nejlepších přátel. Každý z nich se jmenoval podle nějaké barvy. Až na Cukuru. Ten byl bezbarvý.

Nevýrazný, nijaký hoch, který v ničem pořádně nevynikal. Z ničeho nic se ho kamarádi beze slova zřekli a jeho život se zhroutil. Přemýšlel o sebevraždě a utápěl se v nicotě. Jednoho dne se vzchopil a začal na sobě pracovat. Nabyl sytých odstínů a minulostí se nezabýval. Po dlouhých letech se na popud své přítelkyně ale rozhodl zjistit, co se tenkrát přihodilo.

Pro někoho rozvláčné vyprávění nejznámějšího japonského autora je další sondou do hlubin lidské duše. Rozhovory o emocích, vzpomínkách a myšlenkových pochodech můžou být pro ty, kteří baží po dynamickém ději únavné a rozvláčné. Murakami je občas bolestínský, jeho knihy jsou však plné hlubokých úvah o životě a prazvláštního humoru. Nevyhýbá se ani sexuálním scénám, které jsou zvláště odosobněné – čtenář si u nich připadá jako nevítaný šmírák nahlížející přes rolety. Cukuru není výjimkou.

Knihou provází laskavý hlas Martina Myšičky. Příjemně uklidňuje a ponoří vás do spokojeného transu, ve kterém vnímáte jen jeho vyprávění. Přeřeků je v knize pomálu a nejsou nijak výrazné. Jeho hlas vyvolává pocit poslechu pohádky a snad proto dělá takovou radost. Hudební motivy klavíru a sirén, připomínající místy houkání vlaku, jsou mírně znepokojivé.
Další audiokniha od OneHotBook, na kterou se vyplatilo počkat. Je na ní poznat pečlivá práce a s citem vybraný vypravěč, tempo i vizuál.

Audiokniha: Bezbarvý Cukuru Tazaki a jeho léta putování

Autor: Haruki Murakami
Mluví: Martin Myšička
Režie: Michal Bureš
Délka nahrávky: 9 hodin 57 minut
Formát: 1x CD mp3
Cena: 299 Kč / 399 Kč

Přednes
10
10
10
recenze-audiokniha-bezbarvy-cukuru-a-jeho-leta-putovaniPřívětivý hlas Martina Myšičky se skvěle hodí k poutavému lidskému příběhu Tazakiho. Murakamiho knihy vynikají spíš formou než obsahem, lákají kouzlem nevyřčeného a nutí čtenáře k zamyšlení. Podařenou audioknihu podtrhuje výrazný a kontrastní přebal.