Loňský Doom Eternal vybudoval na pozadí akční pecky alespoň trošku smysluplný příběh, který ale zůstal otevřený a okamžitě lákal na další příběhové rozšíření. Poslední datadisk The Ancient Gods – Part Two navazuje přesně na chvíli, kdy skončilo to minulé. S plným arzenálem zbraní se vrháte do akce a kosíte jednoho démona za druhým. Nezačíná to být nudné? 

Příběh v hlavní roli

Oba dva placené datadisky vznikly především jako příběhové rozšíření, které dovysvětlilo několik podstatných věcí jak o hlavní postavě, tak obecně o vzniku démonů a hlubšího lore celé hry.

Hráči by proto neměli očekávat žádné větší změny ve hratelnosti či mechanikách. Nový datadisk toho co do novinek nabízí o něco méně, než ten předchozí a nijak nepřekvapí ani svou herní dobou, která vám zabere nanejvýš pět hodin, ale ti rychlejší hru zvládnou i za tři hoďky. Tvůrci si nejspíš uvědomili, že hráči by mohli být tím stejným Doomem již přesyceni, takže se rozhodli svižně odvyprávět zbytek příběhu a zbytečně nic nenatahovat. 

Pár novinek se přeci jen objeví

Nemusíte se ale bát, že by tvůrci na novinky zcela zanevřeli. Mimo jiné potkáte nového démona, který vás může proklít, zhoršit vám vidění a sebrat některé z vašich schopností. Další mají zase speciální schopnost kutálení a jsou odolní vůči většině vašeho arzenálu. Přirozeně se dostaneme i do spousty nových lokací a k dispozici bude i nová zbraň – kladivo, které nahrazuje meč z minulého datadisku. Jeho hlavní schopností je omráčení a bude se hodit v soubojích s tvrdšími nepřáteli, do kterých potřebujete vystřílet co nejvíce nábojů, než budou opět bojeschopní. Kladivo ale upotřebíte především v bojích s bossy, kdy vás hra vyloženě donutí novou zbraň používat. Samozřejmě nesmíme opomínat easter eggy a tajná místa, kde můžete najít různé bonusy. V tomto případě vše zůstává při starém.

Pomalý nástup stereotypu

Bohužel poslední rozšíření Dooma se nedokáže zcela vyhnout své generičnosti, kdy se neustálé souboje v menších či větších arenách částečně začínají opakovat. Většinou se totiž mění jen síla nepřátel nebo jejich počty a v poslední hodině hraní už jsem měl jedinou motivaci: Dohrát to co možná nejrychleji, abych věděl, jaké příběhové překvapení si tvůrci v závěru přichystali. Navíc tím, že všechny zbraně a vylepšení máte již od první minuty, bohužel hra postrádá jakýkoli prvek postupného vylepšování a nacházení nových zbraní pro vaši postavu. V předchozím datadisku jsem to považoval za plus, ale když se do tohoto světa zavřete na delší dobu, kdy je váš arzenál i síla rovna bohu a i ty nejsilnější démony zlikvidujete během několika vteřin, možná to po chvíli omrzí i vás. 

Doom Eternal byl sám o sobě hodně dlouhý a spolu se dvěma příběhovými rozšířeními se dostáváme někam na 30 hodin gameplaye. Což je na hru, která sází hlavně na akci a brutalitu a příběh hraje druhé housle, možná přeci jen trochu moc. Naštěstí poslední datadisk byl jen tak dlouhý, aby nezačal nudit a zakončení bylo více než důstojné. Otázkou zůstává, kam se série může posunout, aby to příště nebylo jen o bezmozkové likvidaci nepřátel. Nakonec, v posledním datadisku nebyly ani žádné pořádné hádanky či minihry, které bylo potřeba projít, aby se hráč dostal dál… 

HRA: DOOM ETERNAL: THE ANCIENT GODS (PART TWO)

Vývojář: id Sowtware
Vydavatel: Bethesda Softworks
Režisér: Hugo Martin
Producent: Timothy Bell
Herní série: Doom
Platformy: Microsoft Windows, PlayStation 4, Google Stadia, XBox One, Nintendo Switch (hráno na PC)
www.bethesda.net

PŘEHLED RECENZE
Hratelnost
6
Příběh
8
Vizuální zpracování
10
Hudba
9
recenze-doom-the-ancient-gods-part-twoPoslední datadisk k Doom Eternal zaryté fanoušky neurazí, ale do série už zásadní posun nepřináší, byť se v podstatě jedná o samostatný titul, který si musíte zaplatit zvlášť. Herní doba je o trochu kratší než v případě předchozího datadisku a krom jedné nové zbraně – Kladiva, které nahrazuje meč, si pro nás tvůrci přichystali pár nových či upravených démonů, ale jinak žádné výrazné změny. Hlavním artiklem tak zůstává příběh. Což je možná poslední věc, která vás donutí hru dohrát. Já si zase na nějakou dobu rád odpočinu… Ani masakrování démonů člověka nezabaví věčně.