Sto padesát let starý příběh Charlese L. Dodgesona, který psal pod pseudonymem Lewis Carroll, znovu ožívá v sequelu s názvem Alenka v říši divů: Za zrcadlem. Opět se tu sešla stará potrhlá parta plná zvučných hereckých jmen plus jeden solidní blázen navíc. Stačilo to ale?

Fuck this shit! I’m going to Wonderland

Alenka se po pár letech strávených obeplouváním světa vrací zpět do rodné Anglie, aby zjistila, že se ji její bývalý nápadník chystá obrat o majetek. Bohužel nenachází oporu ani ve vlastní matce, která jediná jí zbyla. Když už se zdá, že bude muset čelit dusivé realitě, objeví se její starý známý motýl Absolem. Kdo by se nechtěl vypařit? A tak Alenka utíká do říše divů, kde se dozvídá, že s jejím přítelem Kloboučníkem je zle. Umírá žalem. Jediný možný způsob, jak tomu zabránit, je vrátit zpátky čas. Šílená cesta může začít…

Alenka

Bobin jako Burton

Režisér Tim Burton, který zfilmoval první díl Alenky v roce 2010, už se tentokrát podílel pouze na produkci. Popravdě, ani si toho nevšimnete. Klasické „burtonoviny“ zůstávají zachované. Tim umí být buď přehnaně temný, nebo přehnaně barevný. Režisér Alenky Za zrcadlem James Bobin se Burtonova odkazu zhostil se ctí. Extra dávka počítačových efektů sice přebíjí příběh samotný, ale něco mi říká, že z téhle podívané by měl Carroll radost. Alenka většinou z úst sype samá velká moudra o přátelství, rodině a tak dále, ale to Carroll taky. Takže si film a kniha nemají moc co vyčítat. Musím ale říct, že oproti prvnímu dílu jsem se podstatně víc nasmála, což ale neznamená, že by se snímek dal označit za vtipný. Spíš úsměvný.

Alenka

Sacha Baron Cohen nemá čas

Kromě tradičně úchvatné Heleny Bonham Carter v roli Srdcové královny a už trochu nudného Deppa v roli Kloboučníka je to Sacha Baron Cohen jako sám Čas, kdo dělá z Alenky zábavnou podívanou. I zde pracuje Cohen se svým přízvukem à la na východ od Evropy, takže se nebudete moci zbavit dojmu, že tam někde za tím vším je Borat. Nicméně, on i jeho připitomělí pomocníci jsou absolutně rozkošní.

Alenka

Určitě si Alenku Za zrcadlem nenechte ujít, pokud milujete pohádky, ztřeštěnosti a počítačové efekty. Ve finále je příběh Alenky hlavně pro dospělé, protože jen oni dovedou pochopit, co to znamená, když vás pronásleduje čas. Doporučuji pohlídat si, že jdete na verzi bez českého dabingu a také nezapomeňte počkat na závěrečné titulky. Nebudu prozrazovat proč.

Film: Alenka v říši divů: Za zrcadlem

2016, USA, 113 min, Fantasy
Režie: James Bobin
Scénář: Linda Woolverton
Kamera: Stuart Dryburgh
Hudba: Danny Elfman
Hrají: Mia Wasikowska, Johnny Depp, Sacha Baron Cohen, Helena Bonham Carter, Alan Rickman a další

3
Vizuání zpracování
4
10
1
recenze-film-alenka-v-risi-divu-za-zrcadlemHerecké výkony Heleny B. Carter a Sachy Barona Cohena, bez nichž by byl film děsivě nijaký. Druhý díl Alenky je bohužel zkrátka a jednoduše žánrová tuctovka.