Hlavní hrdinka Magda (Penélope Cruz) je matka desetiletého syna, kterého vychovává sama. Když se během několika pár minut ocitá na křižovatce svého bytí, směr jejího života nabírá úplně jiné obrátky. Ale život nebývá jen zlý a Magdě přivede do cesty osudem zkoušeného Arthura (Luis Tosar). Rázem se neštěstí mění ve štěstí a neodvratný konec se tak stává příslibem.

Film je věnován ženám… ačkoli já bych vypíchla i jednoho velmi silného muže, což je jeden z důvodů, proč by Ma Mu měli vidět hlavně muži. Hned během prvních záběrů je divák vhozen do problému hlavní hrdinky a díky její závažné nemoci nemá v podstatě šanci nesoucítit. Navíc jedno z témat, rakovina prsu, není bohužel absolutně žádné sci-fi, takže se člověk – tedy spíše žena – neubrání sžíravé niterní touze okamžitě navštívit mamocentrum.

Ma Ma

Penélope Cruz v roli Magdy předvedla na plátně, kde prakticky není záběr bez ní, excelentní výkon. Navíc ona sama coby bytost vyzařuje velkou sílu, takže výsledný efekt je stoprocentní. Ne nadarmo distribuční společnost prezentuje snímek jako ušitý Penélope na míru.

Ma Ma

I podle reakcí mužů v sále bych řekla, že mužům je silná stránka ženy, prodchnutá velikým nadhledem a chvílemi až humorem, poněkud nepříjemná. Je důležité položit si otázku, proč tomu tak je… Není to o tom, že ženám v podstatě nic jiného nezbývá? A zároveň si matky synů mohou během filmu pokládat otázku: Co děláme špatně?

Ma MaDěj je samozřejmě brán desetimílovými kroky, takže během krátké doby hrdinka zažije to, co je běžně možné zažít v průběhu několika let. Jenže v rámci sdělení to prostě jinak nejde. Takže kdo bude chtít najít nesmyslnost, najde ji… Já bych se spíše zaměřila na obsah jako takový. A tím je situace, kdy je třeba se vypořádat s nejsilnější láskou, mateřstvím, a kdy matka musí předčasně zanechat na světě své malé děti.
Režisér Julio Medem měl scénář k filmu údajně dlouho připravený a pouze čekal. Když ho představil Penélope Cruz, společně dílo koprodukčně i obsahově doladili a zrealizovali.

Ma Ma

Výsledkem je obsahově, emočně i žánrově plné dílo, které spojuje děj s pocity hrdinky a reakcemi okolí, navíc prosvícené jižanským temperamentem.
Medem je jedním z nejvýraznějších tvůrců španělského filmu a je důležité podotknout, že se osobně zúčastní 11. festivalu španělského filmu La Película, který probíhá v Praze, Brně, Hradci Králové a Ostravě 16. 2. – 3. 3. 2016. Festival krom loňské a předloňské španělské tvorby představuje i Medemovy filmy Sex a Lucía z roku 2001 a Zrzavá veverka z roku 1993. Jeho nejnovější film Ma Ma festival zahájil.

Film: Ma Ma

Drama
Španělsko, 2015, 111 min