Svébytná komedie plná černého humoru vykresluje propojení dvou zcela odlišných světů. Režisér příběhu jedné chudé, ale vynalézavé rodiny, která se všemi možnými způsoby snaží postupně infiltrovat do rodiny místního zbohatlíka, si právem odnesl nejvyšší ocenění z festivalu v Cannes v podobě Zlaté palmy. Takto originální snímek tady už hodně dlouho nebyl.

Žánr se vyvíjí spolu s atmosférou filmu

Snímek začíná vcelku nevinně, kdy mladý člen chudé rodiny dostane možnost učit angličtinu dívku, jejíž rodina mu za to štědře zaplatí. Když si ovšem získá důvěru majetné paničky, která má velký zájem o rozvoj svých dětí, rozhodne se, že by v této bohaté rodině mohla najít uplatnění i jeho sestra, která má vrozený výtvarný talent. A tam to samozřejmě nekončí, práci by totiž potřebovali i chudí rodiče, čímž začíná důmyslné hledání cestiček, jak jim vysněné pracovní místo obstarat.

První polovina snímku se nese v rozjařeném a velice humorném duchu, který nepřestává překvapovat svou nápaditostí. Posléze dojde k nečekané události, která veškeré plány chudé rodinky naruší a promyšlená infiltrace zbohatlíků se rázem může naprosto zvrtnout. Z komedie, která až doposud předváděla i zajímavou kritiku společenských vrstev, se rázem stává napínavé drama, které ukazuje, kam až je schopen zajít zoufalý člověk.

Během druhé poloviny můžete mít pocit, že sledujete úplně jiný film než na jeho začátku, protože dojde k několika naprosto nečekaným odhalením, které posunou žánr úplně jiným směrem a v závěru se z původní komedie a následného pochmurného dramatu rázem stává thriller hraničící s hororem.

Důkladně vystavěné příběhy podpořené skvělou prací s postavami

Jak jsme již nastínili v přechozí části, v příběhu opravdu dojde k úžasným obratům i mnoha dramatickým scénám, které herecké obsazení hravě dovedou k dokonalosti. Film pečlivě a jasně vysvětlí a umně ospravedlní chování jednotlivých postav, přičemž herci bravurně zvládají přeskakovat z komedie k dramatu a naopak. Všechny důležité postavy dostanou svůj prostor, aby předvedly hereckou všestrannost, kterou by mohly obdivovat i leckteré hollywoodské hvězdy. Pokud náhodou nepatříte mezi fanoušky asijské produkce, vězte, že v tomto případě se vyplatí udělat výjimku a návštěvu kina absolvovat.

FILM: PARAZIT

Režie: Pon Džun-ho
Kamera: Kyeong-pyo Hong