Čtveřice žen vyráží za dobrodružstvím, jedna blondýna, jedna černovláska, jedna dvojice světlejších hnědovlásek, z nichž jedna je tak trochu zrzka. Že by konečně další díl Sexu ve městě? Vlastně trochu ano, jenže v české produkci. Takže samozřejmě místo Abu Dhabi vyrazí dámy do Chorvatska. A aby se to líbilo publiku, namícháme do toho ještě trochu Mamma Mia. Akorát tedy hvězdných otců by nebylo dost, tak se bude vše točit kolem svatby a těm velkým jménům minulosti (Vašut, Bartoška) ponecháme roli moudrých starců.

Další rok před námi a další oslava Silvestra také. Takže když se loni komedii Šťastný nový rok zadařilo, proč si to nezkusit zopakovat. Zejména když tady máme čtveřici žen, které jsou úplně náhodou typově (i filmovou povahovou) naprostou náhodou podobné Carrie, Samantě, Mirandě a Charlotte. Ještě by to chtělo sluníčko a pláž, což v Česku na konci roku bude těžko. Naštěstí do Chorvatska se dá dojet autem…

Svatba s poučením

Když už se film jmenuje Šťastný nový rok 2, musí vše samozřejmě odstartovat silvestrovskou party. A protože to má být film romantický, tak samozřejmě žádostí o ruku. Hlavní hrdinka Hanka nadšeně s návrhem svého milého Marka souhlasí, a tak může začít plánování svatby. Shodou – snad šťastných – okolností dostane právě v té době jedna z nerozlučné čtveřice kamarádek nabídku vést prestižní hotel přímo na břehu Jadranu = o zápletku je postaráno. Velkolepá svatba se odehraje v letní České republice, která poskytuje dostatek „exotiky“ pro běžného konzumenta, a nakonec také dostatek prostoru pro spoustu gagů, které mají jediný účel – ukázat nastávajícím manželům, že svatba je v podstatě hloupý nápad. Samozřejmě hlavně proto, aby na konci mohli dojít k poznání, že je to ta nejlepší věc na světě. Omlouváme se, sice tím trochu prozrazujeme konec, ovšem považovat to za spoiler, by asi bylo trochu moc. Že přesně takhle musí film skončit, nenechají tvůrci nikoho na pochybách asi od třetí minuty!

A přirozeně, pokud Češi jedou do Chorvatska, tak to musí být autem! Sázka na osmimístnou verzi je pak samozřejmě jistotou, která poskytne dostatek prostoru k vymyšlení spousty drobných zápletek. Zejména, když kromě dvou žen přimícháte ještě manžela, dvě děti a italského přítele (odmítajícího slivovici, což je samozřejmě neomluvitelný hřích). Takže ani není nijak s podivem, že se ze Sexu ve městě postupně stane Mamma Mia! Jen tu hudbu nahrazují občasné opilecké eskapády. Plusem ale zase je, že už samotný fakt, že část osazenstva jede do Chorvatska po vlastní ose, dává docela dost možností, jak vymyslet nějaké kličky – před neodvratným dobrým koncem – i na místě. A protože opilci jsou u nás – zejména v době kolem Silvestra – ceněnými hrdiny, alkohol nesmí chybět v žádném případě. I kdyby se za ním mělo dojet do sousedního Slovinska!

Spousta gagů a… nic

Přiznejme tvůrčímu týmu, že se jim podařilo namixovat docela zajímavé ingredience, ze kterých se dá vytvořit mnoho – více či méně – zábavných situací. Autorskému rodinnému týmu Jakub Kroner a Adriana Kronerová se podařilo několik z nich velmi dobře rozehrát a taky vypointovat, byť se někdy i chytře rozehraná epizoda rozplizne do trapnosti. Skoro se na mysl vkrádá myšlenka, že bez té stylizace do Sexu ve městě, která občas opravdu mlátí do očí, by se film klidně obešel. Protože čtveřice Táňa Pauhofová, Antónia Lišková, Gabriela Marcinková a Zuzana Norisová se prostě originálu nevyrovná. Zároveň je ale vidět, že si všechny čtyři role docela užívaly, a hlavně Pauhofové role Hany dokonale sedla.

O to víc zamrzí, že se nepodařilo příběh lépe spojit dohromady. Je to novoroční komedie, takže jen těžko můžeme po tvůrcích žádat propracovaný děj a promyšlený vývoj postav. Vždyť hlavním cílem filmu je pobavit. A dlužno dodat, že se to zčásti (těžko říct, jak velké) daří. Buď jak buď, smíchu se párkrát ubránit nelze. I když někdy je trochu kyselý. Jenže té sérii gagů chybí nějaká linka, spojení, které by z filmu udělalo jeden celek. Skutečnost, že na začátku padne žádost o ruku a na konci zazní „ano“ před oddávajícím, je trochu málo. Ale protože ve filmu se, kromě slušné herecké sestavy hvězd současných, objeví také pár hvězd minulých – Jiří Bartoška, Emília Vašáryová, Dagmar Havlová či Marek Vašut, o návštěvnost se asi tvůrci bát nemusí. Zejména, když se Jiří Bartoška stává filmovým symbolem Vánoc a kdykoli ho ve filmu zahlédneme, tak nějak podvědomě začneme myslet na strojení stromečku.

FILM: ŠŤASTNÝ NOVÝ ROK 2. DOBRO DOŠLI

Režie: Jakub Kroner
Scénář: Adriana Kronerová
Střih: Michal Kondrla
Kamera: Mário Ondriš
Hudba: Marián Čekovský
Zvuk: Lukáš Kasprzyk
Účinkují: Táňa Pauhofová, Antónia Lišková, Gabriela Marcinková, Zuzana Norisová, Emília Vášáryová, Dagmar Havlová, Anna Kadeřávková, Karolína Tkáčová, Nina Petrikovičová, Ján Koleník, Tomáš Maštalír, Jiří Bartoška, Jozef Vajda, Marek Majeský, Petr Vaněk, Marco Bonini, Toni Gojanović, Goran Bogdan, Marek Vašut

4
7
8
7
recenze-film-stastny-novy-rok-dobro-dosliOdlehčená novoroční komedie je mnohem více než celistvým filmem sérií menších epizod i krátkých gagů, které spojuje pouze linka mezi žádostí o ruku a svatbou. Aby snímek vyšperkovali, sáhli tvůrci po osvědčené čtveřici kamarádek z prvního dílu (Táňa Pauhofová, Antónia Lišková, Gabriela Marcinková, Zuzana Norisová), které jsou úplně náhodou stylizované do kultovní čtveřice představitelek ještě kultovnějšího Sexu ve městě. Když se ale přes tohle – trochu zbytečné – srovnání dokážete přenést a vzdáte se nároku na to, že film by měl mít nějaký příběh či linku, můžete se celkem dobře bavit. Jen se musíte smířit s tím, že některé trapné momenty nejsou ani tak filmovou fikcí, jako docela přesným odrazem toho, jak to v letní České republice dost často chodí.