Už to skoro vypadalo, že se Tree Gelbmanové podařilo vymanit se z časové smyčky, která končila každý večer tím, že ji zabil vrah v masce mimina. Jenže ve filmu Všechno nejhorší 2 za ní najednou přijde spolubydlící jejího přítele Cartera Davise a vypráví o tom, jak jeden den prožívá znovu a znovu. A na jeho konci zemře.

Tohle je Tree ale zatraceně povědomé. Ona už ale přece ví, jak z téhle šlamastyky ven. Jednoduše je potřeba vraha zastavit. Problém ale nastane ve chvíli, kdy se jim podaří jej dostihnout. Ukáže se totiž, že pod maskou se neskrývá nikdo jiný než zase onen Carterův spolubydlící Ryan Phan. Ten se tak snaží zabít sám sebe. Dává tohle nějaký smysl? Úplně ne, a Tree začíná tušit, že řešení není tak blízko, jak si původně říkala.

Alternativní čas ve stylu Návratu do budoucnosti

Pamatujete na Návrat do budoucnosti, hlavně druhý a třetí díl, kde se i po několikátém sledování začnete ztrácet v různých alternativních časových linkách a Marthy s doktorem potkávají svoje druhé, třetí a několikáté já?

Tak přesně na podobnou hru s časem vsadil také Christopher Landon, který k pokračování poměrně úspěšného filmu Všechno nejhorší napsal scénář a ujal se také režie.

Ukáže se totiž, že Ryan je poněkud potrhlý vědátor, který se svými kolegy pracuje na jakémsi experimentálním kvantovém reaktoru, jehož úkolem je zpomalit čas. Podobnost téhle partičky s Teorií velkého třesku je určitě čistě náhodná. Zato odkazů na slavnou Zemeckisovu trilogii čeká diváky přehršel.

Když pak Tree následujícího dne zazvoní budík, rázem si uvědomí, že je znovu 19. září, ona má právě narozeniny, a probouzí se v Carterově posteli po pořádném mejdanu. Okamžitě jí dojde, že tohle už jednou prožila. Aby ne, prožila to celkem jedenáctkrát. Tentokráte už ale přece ví, kdo ji to chtěl zabít, a tak se vydá rovnou za spolubydlící Lori. Sprovodit ji ze světa jako minule by mělo zajistit, že bude zase vše v pořádku. Jenže při příchodu na kolej zjišťuje, že vše se tak přesně neopakuje. Lori tu není a některé drobnosti vypadají jinak. Když pak navíc zjistí, že její matka je naopak stále na živu, pomalu jí dochází, co se tentokráte přihodilo.

Partičce studentů se skutečně podařilo vytvořit přístroj, který umí zasáhnout čas. Nechtěně ale vytvořili alternativní časovou osu, ve které je něco jinak, než bylo, jiné věci jsou zase stejné – a na konci každého dne v téhle časové smyčce Tree zemře. Řešení mohou najít jen Ryanovi kolegové, problém ale je, že oni prožívají každý den znovu a znovu, jako by to bylo poprvé. Jediný, kdo je může pomoci navést na správnou cestu, je tak Tree, ona si totiž zážitky z předchozích smyček pamatuje. Nezbývá tedy než se pustit do práce.

Beze strachu, ale se smíchem

V prvním díle se tvůrcům podařilo najít zajímavý mix mezi hororem a komedií. Mohlo se zdát, že tím pokládají základy další z úspěšných hororových sérií. Velkou roli v tom určitě hrála Jessica Rotheová představující Tree. Na plátně jí to totiž hodně sluší, a navíc s Israelem Broussardem (Carter) tvoří přesně ten sexy pár, který v hororech tak dobře funguje. Jenže strach se z Všechno nejhorší 2 nějak vytratil.

Ne, že by tady nebylo pár útěků před vrahem s nožem, či několik vypjatých scén, ale jako horor tenhle film prostě nefunguje. Mimochodem, je trochu škoda, že v českém překladu jsme přišli o docela vtipnou slovní hříčku z původního anglického názvu Happy Death Day 2U. Český překlad není bez nápadu, jen ta dvojka ho trochu ruší.

Ostatně je to právě vtip, který snímek vyvyšuje nad běžný průměr. Rotheová dokáže trousit vtipné hlášky téměř na potkání, a ani ve scénáři není nouze o scény, které vás prostě rozesmát musí. Jedinou větší slabinou je tak snad až přílišná melodramatičnost některých scén, projevuje se to hlavně v interakcích mezi Tree a její matkou v podání Missy Yagerové, ale občas i mezi Tree a Carterem. Těch sladkých pohledů a srdcervoucích řečí je někdy až příliš. Stejně tak jako rad o tom, jak je potřeba jít za láskou.

Skoro na červenou knihovnu. Naštěstí tyhle momenty nedokáží úplně vymazat ostatní pozitiva tohoto příběhu.
Landonův scénář je chvílemi trochu překombinovaný, občas se neubrání drobným logickým nesrovnalostem či zaškobrtnutím. Celkově je to ale příjemná oddechovka, na kterou se dá jít klidně v páru. Každý si tu něco najde. Jen nová legendární série se z Všechno nejhorší asi už nezrodí a dvojkou zřejmě končíme.

Film: Všechno nejhorší 2

Režie: Christopher Landon
Scénář: Christopher Landon
Kamera: Toby Oliver
Střih: Ben Baudhuin
Hudba: Bear McCreary
Obsazení: Jessica Rotheová, Israel Broussard, Phi Vu, Suraj Sharma, Sarah Yarkinová, Ruby Modineová, Rachel Matthewsová, Steve Zissis, Charles Aitken, Laura Cliftonová, Blaine Kern III, Missy Yagerová, Jason Bayle, Caleb Spillyardsová, GiGi Erneta,
Sylvia Grace Crimová

7
8