Extra super účinné vychytávky, jak se stát králem porad: Naprosto zbytečná kniha, kterou nutně musíte mít

154

Kdo ovládá porady, ovládá všechno! A tak v Albatros Media vyšla letos knížka komičky Sarah Cooper o tom, jak se stát králem porad. A to vše aniž by to na vás kdokoli poznal! Stačí se jen naučit pár klíčových slov a místo nepřítomně vypadat tajemně.

Možná si říkáte, co může nějaká komička vědět o poradách a mítincích v korporátech. Jak úmorné a jak časté můžou být. A že na nich musíte sedět, i když ve finále zjistíte, že vás se vlastně řešené problémy vůbec netýkají. Sarah Cooper naopak tohle všechno ví – mezi lety 2006 a 2008 pracovala pro Yahoo! a dále tři a půl roku (2011-2014) pro Google jako UX Lead and Manager. Takže si těch porad asi užila dost.

Aby ze sebe setřásla frustraci z neustálých porad v molochu, jakým Google je, začala psát blog, který v roce 2013 zaznamenal velký úspěch a vedl ke smlouvě s vydavatelstvím Andrews McMeel na tři knihy. V Americe 100 Tricks to Appear Smart in Meetings spatřilo světla světa v říjnu 2016, nyní se kniha Extra super účinné vychytávky, jak se stát králem porad prodává i u nás. V Americe se mezitím dokončuje vydání poslední nasmlouvané knihy, How to Be Successful Without Hurting Men`s Feelings, která vyjde v říjnu letošního roku.

Řekněme si to narovinu. Tahle kniha je naprosto zbytečná. Rozhodně se díky ní králem porad nestanete. V Americe to možná funguje, tady si ale nejsem jistá. A jestli se pletu, raději to nechci vědět. Pokud si ji ale pořídíte, ani na okamžik nezalitujete. Když už vás nepobaví humor Sarah Cooper (protože ruku na srdce, ne všechny vtipy v knížce jsou opravdu vtipné), rozhodně se zasmějete nad představou sebe sama, jak všech 100 vychytávek aplikujete u vás ve firmě…

Například hned číslo dvě. Rada zní, že pokud někdo použije procentuální údaj, vy to briskně převedete do zlomků a zopakujete. Takže pokud vás šéf plísní za to, že jste firmě zavinili 25% propad, zamyšleně si pohlaďte bradu a proneste „Hm, hm, to je jedna čtvrtina.“ Podle Sarah budou všichni „skrytě ohromeni a budou vám závidět rychlé matematické schopnosti.“ Židle se vám pod zadkem bude kývat dál, ale budete u toho vypadat sakra chytře. Nebo ne?

Je jasné, že tuhle knihu nedocení každý. Minimálně však ti, kdo mají s poradami své vlastní zkušenosti. Ale určitě to není kniha na celý život, k níž byste měli potřebu se vracet. Takže koupit, přečíst, sem tam zasmát a podsunout kolegovi. Na další poradě můžete šéfovi předvést, co všechno jste se naučili.

Kniha: Extra super účinné vychytávky, jak se stát králem porad

Autor: Sarah Cooper
Překlad: Tomáš Piňas
Počet stran: 176
Datum vydání: 19. 4. 2018
Cena: 212 Kč

6
Obsah
9
Informační hodnota
8
recenze-kniha-sarah-cooper-jak-se-stat-kralem-poradNo dobře, informační hodnota je nulová, ale to by knize srazilo vaz. A tak špatná zase není. Kdo má své zkušenosti s poradami, se jejímu obsahu zasmějí, zvláště pokud mají dobrou představivost. Ale není to kniha na celý život. Přečíst a poslat dál. „Jednorázovému“ využití odpovídá i paperbackové balení, jednoduché černobílé animace a heslovitý text. Prostě nečekejte žádné elaboráty pro byznysové žraloky, jen občas pokulhávající vtip a nadhled.