Eric Powell dal život týpkovi drsnějšímu než Hellboy, který se probíjí světem plným absurdního humoru, zombíků a nulových zábran. Goon a jeho parťák likvidují všemožné neřády obřími transvestity počínaje a retardovaným Cthulhu konče.

Vydavatelství Comics Centrum docela pravidelně dělá radost svým věrným fanouškům edicí “Na přání”. Ohlásí titul, který plánuje vydat a pokud se najde dost zájemců, kteří si chtějí komiks předplatit, také jej brzy vydá. To vše samozřejmě v pevné vazbě a vysoké kvalitě. Díky téhle edici se na světlo světa podívaly české překlady nejen Goona, ale taky například hellboyovské Ú.P.V.O. nebo zvířecí metropole Grandville. Pojďme se ale vrátit k našemu drsňakovi Goonovi.

Proč díly 0 a 7 opravdu stojí za to? Na obou dílech je znatelný tvůrčí progres Erica Powella. Tam, kde mají Drsný kšefty výrazně vytáhnuté linie a ostré barevné přechody, je Místo bolesti a žalu plné stínování a znatelných čar tužkou. Právě tahle větší preciznost dodává novějším dílům temnější a vážnější atmosféru oproti rozverným počátkům příběhu. Dialogy, ty se zrovna moc nemění. Přeci jen, když si jednou namyslíte postavu nekompromisní gorily, filozofa z něj uděláte jen stěží…

Goon 0: Drsný kšefty

Autor Eric Powell označuje svazek Drsný kšefty za “chatrný” či “amatérský”. V úvodu dokonce píše, že pokud se s Goonem ještě neznáte, bylo by lepší začít jiným, propracovanějším dílem, aby vás neodradil. Blbost. Pokud jste po Goonovi sáhli s očekáváním zábavy, která si nebere servítky, a máte blízký citový vztah k pulpovým komiksům, vaše srdce zaplesá. Očekáváte-li intelektuální zábavu, tak svazek zahoďte, zakřičte a vezměte nohy na ramena.

Potkáváte Goona v začátcích. Dozvíte, jak se z něho stal profesionální masomlýnek, kdo je jeho tajemný šéf Labrazio a proč je hlavní záporák takový příšerně zakomplexovaný blbeček. Téma města zamořeného nejrůznějším nadpřirozeným hnusem je oblíbené. Stejně tak hlavní hrdina, který jej potírá. S hodně velkou představivostí tak můžete brát i Goona. Pokud vám tedy nevadí, že tluče pěstmi do dětí, exemplárně trestá příšery jen za křivý pohled a všemi okolo si vlastně vytírá zadek. Ideální spasitel.

Ještěže vyšlo už osm komiksových svazků o jeho něžných dobrodružstvích. Vezměte si Goona domů a slibuji, že ho nebudete chtít dát pryč. (Ne jako to kotě, co vaše dítě přitáhlo minulý týden domů, a které teď, krom vašeho nábytku, cupuje na kusy i vaši trpělivost…)
Komiks zakoupíte za 499 Kč zde.

Goon 7: Místo bolesti a žalu

Nejdřív začátky, teď konce. Spolu s komiksovou předmluvou vychází i zatím poslední v řadě vydaný díl s názvem Místo bolesti a žalu. No jo. Lonely Street není zrovna veselé místo.

Tentokrát se ale blíží něco mnohem zlověstnějšího než jen nejnovější výtvory nekromanta Pátera Monstera. Začne jít do tuhého a vám zmrzne úsměv na rtech, protože pochopíte, že tohle nevypadá na další groteskní tlučku o čerstvé mozky. Eric Powell přeladil na mnohem vážnější notu a je jasné, že v dalším díle chystá něco pořádného. Umírají Goonovi blízcí (jestli někdy něco takového měl a znal) a do města se vracejí dávno zničení nepřátelé.

Ale abyste si nemysleli, nedostanete jen hustou sodu. Seznámíte se s idiotem Ralphem, který si neumí pořádně vytřít čáru a následné nečistoty za nehty pak pucuje svým zubním kartáčkem. Pomlaskáte si u nejednoho odkazu na Kmotra a pocvičíte si svoji francouzštinu u vnadné madame Elsy.
Komiks zakoupíte za 499 Kč zde.