Český tvůrce Radim Zeifart vytvořil nový oficiální 3D trailer ke kultovní hře World of Warcraft

138

Ve čtvrtek 22. září 2022 se fanouškovská komunita kultovní online hry World of Warcraft (WoW) od amerického herního studia Blizzard Entertainment po celém světě dočkala nového oficiálního 3D traileru k nejslavnějšímu rozšíření hry World of Warcraft Classic. Autorem videa s názvem Journey Trailer je talentovaný český tvůrce Radim Zeifart, známý pod přezdívkou Hurricane, který je jedním z členů týmu pražské kreativní produkce NICE!. V ní má na starosti reklamní vizuální efekty (VFX), 3D animace a CGI a ve volném čase se již řadu let jako fanoušek WoW zabývá právě tvorbou (donedávna pouze neoficiálních) 3D trailerů pro tuto hru. 

Mladého českého 3D grafika a animátora, jehož neoficiální upoutávky pro WoW se kvalitou mohou směle měřit s produkcí samotného Blizzardu, oslovilo letos na jaře s nabídkou spolupráce na vytvoření oficiální upoutávky pro rozšíření Wrath of the Lich King Classic přímo studio Blizzard Entertainment. Zájem o spolupráci ze strany marketingového oddělení Blizzardu Radima Zeifarta pochopitelně velmi potěšil a byl vlastně i docela logický, protože některá z Radimových předchozích videí mají dokonce více zhlédnutí než ta oficiální. Např. trailer Naxxramas Trailer 2017 má k dnešnímu dni na kontě již přes 4 mil. zhlédnutí,  video Black Temple Trailer 2020 pak téměř 3 miliony.

„World of Warcraft je jedna z nejúspěšnějších online her na světě a i já jsem kdysi propadl jejímu kouzlu. Po letech hraní jsem začal experimentovat s různými programy, které umožňovaly extrahovat 3D modely přímo ze hry a používat je na tvorbu videí. Od té chvíle uplynulo 13 let. Za tu dobu jsem vytvořil mnoho vlastních trailerů, postupně zlepšoval své metody a učil se novým věcem,” říká Radim Zeifart. 

Práce započaly ve studiu NICE! už v dubnu, a to scénářem a prvními vizuály. Celá výroba videa potom trvala 5 měsíců. Časově nejnáročnější byla přestavba celých částí mapy a světa Northendu ve větších detailech než ve hře samotné. Velké množství detailních modelů bylo nutné od základu předělat a přetexturovat stovky herních prostředků, aby se přiblížily dnešním vizuálním standardům.

„Poté, co jsme přímo ze hry vyexportovali velké množství grafických assetů, jako animované postavy, monstra, světy, kusy terénu, budovy i zvuky všemožných kouzel, se z celého procesu stala jedna velká stavebnice lega. Každý záběr jsme potom stavěli ve 3D editoru Cinema 4D. U jednotlivých elementů jsme vylepšili textury a znásobili množství polygonů, aby grafika původně z roku 2004 dosáhla současných standardů 3D vizualizací. Poté, co jsme záběry sestavili a rozanimovali, jsme mohli začít renderovat v programu Octane Render na 6 grafických kartách RTX 3080. Zároveň jsme přidali vizuální efekty a na závěr trailer dobarvili,” přibližuje Radim Zeifart postup tvorby videa.

Zeifartův nejnovější počin se v početné herní komunitě po celém světě stal opět velkou fanouškovskou událostí a těší se značné oblibě. Je zřejmé, že trailer čekají podobné, ne-li ještě lepší výsledky než předchozí videa. Radimovi se totiž opět podařilo vytvořit unikátní video, které se v kvalitě blíží videím od samotné společnosti Blizzard Entertainment a jejího profesionálního týmu s milionovými rozpočty.