Ještě než se starý rok přehoupl v nový, uskutečnila se ve vinohradském divadle Royal premiéra Czech Cabaret Show. Nás nalákala především slibem, že půjde o dosud největší kabaretní show v Česku a také větou: „Paříž má svůj Moulin Rouge, Amerika Cirque du Soleil a Praha bude mít Czech Cabaret Show.“ Takto odvážné přirovnání bylo třeba ověřit.
Atmosféra kabaretu na diváky dýchla ihned po vstupu. Divadlem Royal se rozléhaly tóny electroswingu, na klavíru byla usazená nehybná baletka, všude se povalovaly škrabošky a části kostýmů, mezi stolky pobíhal mim, který si s diváky připíjel imaginárním pivem, a do celkového dojmu zapadala i šatnářka a uvaděčky v sexy kostýmcích.
Samotná show byla rozdělena do několika částí. Zahajovací Grand Opening Parade, při kterém se za doprovodu hudby Parov Stelar ukázali všichni účinkující, záhy vystřídal blok věnovaný písničkám z filmu Chicago. V průběhu večera pak zaznělo plno dalších známých písní jako Young and Beautiful od Lany Del Rey, Diamonds are Girl’s Best Friend od božské Marylin, Tango de Roxanne z filmu Moulin Rouge či známé šlágry Life is a Cabaret a Money Makes The World Go Round z filmu Kabaret. Chybět nesměl ani Offenbachův kankán a vše vyvrcholilo nejen melodií písně Sing, Sing, Sing v podání big bandu Bennyho Goodmana, ale také opět electroswingem z dílny Parov Stelar.
Přestože upoutávka na Czech Cabaret Show uvádí, že součástí budou i nejznámější kabaretní čísla, a přestože jde bezesporu o dobré písničky, na mě už působí jako příliš zprofanované odrhovačky. Zvlášť Parov Stelar, coby nejvýraznější zástupce novodobé swingové éry, dnes hraje v každém druhém baru. Proto bych řekla, že Czech Cabaret Show do srovnání se světovými novocirkusovými i kabaretními představeními chybí jedno – vlastní, pro tuto konkrétní show zkomponovaná hudba. Jakou se pro každou svou inscenaci mohou chlubit například Cirque du Soleil…
Pak už by k dokonalosti nechybělo téměř nic, protože jinak je Czech Cabaret Show velice zábavná. Musím přiznat, že mě nadchla mnohem víc než například pařížský kabaretní soubor Crazy Horse, který nedávno v Praze také vystupoval a který svou show vystavěl jen na polonahých divách. Ačkoli ty se v Czech Cabaret Show také vyskytovaly, zdaleka to nebylo vše. Hodně se zpívalo a tančilo, ale součástí představení byla i cirkusová čísla. Diváci tak mohli obdivovat artistky na závěsných kruzích, na akrobatických šálách či strapsech. Kromě nich se představil také akrobat se cyr wheelem či dvojice, která si vystačila s kolečkovými bruslemi. A nutno podotknout, že se artisté neomezili na „jednoduché“ triky, které obdivovatelé nového cirkusu už měli možnost vidět bezpočtukrát. Naopak. Ovšem ošemetnost spočívala v tom, že při těžších prvcích byla na artistech znatelná nejistota a rychle přecházeli k další části svého čísla. Což je vcelku škoda.
Tyto drobné vady na kráse však bohatě vynahradí celková atmosféra Czech Cabaret Show. Představení je totiž pestré, jednotlivá čísla nejsou zbytečně dlouhá, naopak mají pořádný spád a celá show má potřebný švih. Režisérkám se podařilo vtáhnout diváky do představení přirozeně už jen tím, že příchody i odchody účinkujících na scénu probíhají přes hlediště. Opět si vybavuji děvčata z Crazy Horse, které si potlesk v sále tak trochu vynucovala. Zde se nic takového nedělo, publikum ochotně spolupracovalo a tleskalo samo od sebe. A na závěr to nejlepší. Czech Cabaret Show má překrásné, do detailu propracované kostýmy. Plné blyštivých flitrů, kamínků a třpytek. Glamour každým coulem.
Pomineme-li tedy zmíněnou hudbu, může se Czech Cabaret Show se světovou produkcí opravdu srovnávat. Z českého kabaretního prostředí se však nejedná o poslední slovo. Od 1. února totiž budou mít vlastní kabaretní show i v Brně, na kdy Cabaret des Péchés chystá premiéru své La Bravour Show.