Globální sportovní a lifestylová značka PUMA ve spolupráci se zpěvákem Benem Cristovaem objevila nové tváře v projektu PUMA HEROES. 
Z téměř čtyř stovek uchazečů společnými silami vybrali čtyři mladé hrdiny, kteří dostali příležitost ukázat svůj talent světu. Během společně stráveného dne vznikaly kreativní a naprosto unikátní výtvory, jejichž výsledkem jsou originální portréty Bena Cristovaa, 3D módní kolekce či osobité tenisky PUMA.

„Projekt PUMA HEROES pro mě znamená možnost ukázat lidem nové kreativní způsoby seberealizace a zároveň podpořit začínající umělce. Cílem bylo nechat se překvapit, co nového a dosud nevídaného mezi mladými talenty je. Společně s umělci a módní značkou se nám povedlo vytvořit super zajímavý content, kterým se talenti mohou prezentovat a díky tomu získat další příležitosti. Prezentace a portfolio je pro začínající umělce stěžejní co do nabídek, tak do motivace a energie,“ uvedl Ben Cristovao, zpěvák a ambasador značky PUMA.

3D oblečení jako budoucnost módního průmyslu

Mezi kritérii, která ovlivnila výběr čtyř PUMA HEROES, byl i smysl pro inovativní nápady. Ten Barboře Hahnové, jedné z vybraných talentů, rozhodně nechybí. Společně s PUMA navrhla vlastní 3D módní kolekci PUMA HEROES na míru Benovi Cristovao, ve které kombinuje pro značku typické barvy a prvky. V 3D navrhování vidí Bára budoucnost: „3D tvorba otevírá módnímu průmyslu další, nové dveře. Je to skvělá příležitost být kreativnější, otevřenější, expresivnější a propojit designéry a odborníky z celého světa.“ Technika 3D oblečení do módního průmyslu může přinést i více udržitelnosti. Virtuální modely jsou řešením pro redukci odpadu, které z fyzických vzorků vzniká, urychlí proces realizace a celkově sníží náklady na výrobu.

Když se fotografie spojí s malbou

Další z talentů, Lukáš Süsser, ve své tvorbě kombinuje fotografii s malbou. Nejdříve pořídí snímek a následně jej doplní o malbu pro dosažení většího efektu a vystihnutí té správné nálady. Jeho nejoblíbenějšími technikami jsou linoryt a práce se špachtlí, obě použil i ve svém díle v rámci projektu PUMA HEROES v originálním portrétu Bena Cristovaa. Jeho fotografii doplnil barvami a vzory tak, aby odrážely jeho osobnost. „Pozadí fotografie vždy přizpůsobím podle nálady, kterou daná osobnost vyzařuje,” vysvětluje Lukáš. 

Portrét Bena Cristovaa v rozšířené realitě

Niky, celým jménem Thi Bao Quyen Phan Tran, je ilustrátorkou, která se při své tvorbě inspiruje asijskou mytologií, anime, mangou a webtoonem. V poslední době si hodně oblíbila techniku ilustrace v rozšířené realitě (AR), která obraz rozhýbe. Zpěváka ztvárnila v živé ilustraci spolu s pumou, která je symbolem módní značky. „Ocenila jsem, že jsem při tvorbě ve spolupráci se značkou PUMA a Benem dostala volnou ruku,”  říká o své zkušenosti v projektu Niky. 

Upcycling bot 

Čtvrtý mladý talent, Bianka Machová, si našla oblibu ve výrobě a malování vlastního originálního oděvu. Bianka si vždy chtěla oblečení a boty vytvářet podle vlastních představ a postupně se jí i zalíbila tvorba spojená s upcyclingem. Součástí jejího koníčku je budování vlastní identity. Když si všimla příležitosti v rámci PUMA HEROES, rozhodla se upravit boty PUMA a namalovat je podle sebe tak, že z nich vytvořila jedinečný pár. 

Katarzyna Weslawowicz, Head of Marketing PUMA Eastern Europe, dodala: „Jsme nadšení, že se do PUMA HEROES přihlásilo tolik kreativních mladých lidí. Vybraným talentům se opravdu povedlo ukázat svoje superschopnosti a vytvořit jedinečná díla, kterými doplní svá portfolia. Jsme pyšní, že jsme u toho jako značka mohli být a pomoci jim nastartovat kariéru.”

www.pumaheroes.cz