Ashley Tisdale překonává s novou deskou po deseti letech depresivní symptomy

34

Svůj debut Headstrong vydala už v roce 2007, druhá deska Guilty Pleasure následovala o dva roky později. S třetím studiovým albem nazvaným Symptoms se Ashley Tisdale vrací na hudební scénu po celé jedné dekádě. Zpěvačka a herečka známá především z filmového hitu Muzikál ze střední si dala od hudby delší pauzu a soustředila se na svou hereckou kariéru, vlastní značku kosmetiky a soukromý život. Nyní přichází s albem, které je vůbec jejím nejosobnějším v kariéře.

Po letité hudební odmlce ale zpěvačka rozhodně nepředložila fanouškům vyčerpávající porci nového materiálu. Symptoms tvoří pouze devět skladeb, z nichž většina trvá méně než tři minuty, a celková stopáž alba tak činí skromných 25 minut. Název alba odkazuje na příznaky deprese a úzkosti, se kterými se interpretka v průběhu života potýkala, a každý song má určitý symptom reprezentovat. Právě téma alba dělá ze Symptoms jednoznačně zpěvaččinu nejvíce osobní a nejotevřenější desku, což se odráží i v poměrně sdělných textech, a za to patří Ashley velké plus.

Mezi nejzdařilejší kousky patří určitě odhodlaný pilotní singl Voices In My Head, ve kterém Ashley prohlašuje, že už nebude podléhat zlým hlasům ve své vlastní hlavě, které ji neustále sráží dolů. Produkčně největší hitový potenciál skrývá Love Me & Let Me Go, ve které se zpěvačka snaží svých úzkostlivých pocitů definitivně zbavit. Za zmínku stojí také Insomnia s éterickým refrénem a smyčci v pozadí. V této skladbě zpěvačka vyjadřuje touhu po svém protějšku, kterou zřejmě směřuje na muzikanta Christophera Frenche, se kterým tvoří od roku 2014 manželský pár.

Navzdory temným pocitům, ze kterých texty vychází, zní všechny skladby odlehčeně a povzbudivě. Ashley natočila čistě popovou desku s celkem minimalistickou produkcí, která je poměrně nevýrazná, na druhou stranu ale přispívá k pohodové atmosféře a vhodně doplňuje i zpěvaččin jemný hlas. O produkci alba se kompletně postaral John Feldmann, který v minulosti spolupracoval zejména s punkovými kapelami, jako jsou Blink-182 nebo Good Charlotte. Právě on je také spoluzakladatelem nezávislé nahrávací společnosti Big Noise, u které Ashley svou třetí desku vydala.

Přestože album nepřináší nic nového a chybí mu výraznější melodie a zvuk, je milé na poslech a s každým dalším přehráním má tendenci být o něco chytlavější než předtím. Vždy je navíc sympatické, když se umělec skrze svou tvorbu dotýká opravdových témat a pocitů, které se nejspíš nevyhýbají žádnému člověku, a právě to tentokrát učinila i Ashley Tisdale. Ve výsledku je tak její třetí album příjemným průměrem, který dokáže něžně povzbudit.

Album: Symptoms

Interpret: Ashley Tisdale
Datum vydání: 3. května 2019