Heavy metaloví Carthagods z Tunisu nejsou na hudební scéně žádnými nováčky, na nahrávání ve studiu je však moc neužije. Čtyři roky po svém debutu přicházejí s albem The Monster In Me, které obsahuje pouze sedm plnohodnotných skladeb, ale i tak má co nabídnout. Kapela si tentokrát dala více záležet na produkci, což je na zvuku celé desky velmi znát.

Heavy metaloví veteráni spolu hrají již od devadesátých let, prošli si mnohými změnami v line-upu, ale své debutové eponymní album vydali až v roce 2015. Kapela je na hudební scéně celkem známá a úspěšná, i když do vydávání studiových počinů se nikdy příliš nehrnula. Za sebou má již nespočet živých vystoupení a koncertů, předskakovala například Judas Priest, Blind Guardian či Dark Tranquillity. Za sebou má spolupráci se známými hudebníky – s Maxem Cavalerou (Soulfly), Paul Di Annem (ex-Iron Maiden), Markem Jansenem (Epica) a dalšími.

Carthagods nyní přicházejí s druhou deskou The Moster In Me, která obsahuje osm skladeb (včetně jedné orchestrální), z toho dvě jsou předělávkami z prvního alba. Kapela se snaží napravit reputaci za svůj první – ne příliš konzistentní – počin. Po poslechu celé cca padesátiminutové stopáže alba je jasné, že Carthagods mají slušně našlápnuto. Skupina spojila síly s kytaristou Timo Somersem z Delain, který na desce nejenom hraje, ale také je jejím hlavním producentem.

Všechny skladby v sobě nesou klasický heavy metalový zvuk obohacený power a progressive metalovými prvky. Celkově je album snadné k poslechu, neobsahuje výrazné změny v rytmu ani složité riffy, více než na detaily se soustředí na působivé kytarové linky a silné melodie. Tohle album vás jednoduše přejede jako kombajn. Žádné hledání kliček.

Zpěvák Mehdi Khema do posluchače nekompromisně valí svým drsným, přímočarým projevem, který může po chvilce znít až monotónně. Jeho vokál je pro heavy metal typický, zpěvák však používá menší rozsah. Může nám připomenout hlas Davida Draimana z Disturbed nebo Ivana Moodyho z Five Finger Death Punch, jen s tím, že v hudbě Carthagods se skrývá mnohem více síly a agresivity. Khema se svým hlasem v důsledku pracuje dobře – kdo má rád tento typ vokálu, rozhodně se nudit nebude.

Hned první skladba Whispers From The Wicked je jednou z nejlepších a nejzajímavějších na albu. Agresivní, temná, s nápaditou příměsí growlingu. Ve skvělém a zapamatovatelném refrénu částečně zpomalí a připomene švédské Evergrey, kteří umí podobně vyvážit temnou melancholii a rychlé tempo.

Píseň The Monster In Me, která dala desce jméno, se celá nese v jednom rytmu. Její přímočarost vás nenechá chladnými, potěší i nápadité kytarové sólo ve druhé části. Ke skladbě byl natočený zajímavý videoklip odkazující k Picassovu obrazu The Remains Of Minotaur In a Harlequin Costume. Zpěvák se musel naučit celou skladbu pozpátku, protože klip začíná od konce.

S The Devil’s Dolls kapela ubírá na tempu, ale v refrénu nám zpěvák dokáže, že umí i slušně řvát. V další skladbě The Rebirth se nám kapela ukazuje v úplně jiném světle. Jedná se o baladu, která vzdáleně připomíná tvorbu Judas Priest. Není to vůbec špatné, ale Carthagods jednoduše víc sluší pořádný nářez. A Last Sigh je zajímavá skladba, která nabídne pomalý rozjezd, ale v závěru nám servíruje skoro až doom metalový zvuk se slušným growlingem.

Že celé album není žánrově ploché, dokazuje Cry Out For The Land, které jede ve speed/power metalovém tempu. Poslední část alba pak zpomalí úplně, balada Memories of Never Ending Pains se již objevila na debutu kapely, nyní byla nově nahrána bez ženského vokálu.

Carthagods udělali s novým albem velký krok kupředu, je na něm znát pořádný kus práce, muzikantského umu i kvalitní producentské práce. Rychlý začátek alba slibuje opravdu hodně, a je škoda, že ke konci se na tempu dost ubralo. Album lze jen doporučit, a to zejména těm, kdo mají rádi klasický heavy metalový zvuk s pár originálními prvky navíc.

HUDEBNÍ ALBUM: THE MONSTER IN ME

Interpret: Carthagods
Vydavatel: Darkside Records Europe