Hard rocková čtveřice z Pensylvánie vydala čtvrté album, které nazvala příhodně Vicious. Díky svým předchozím nahrávkám si vydobyla místo mezi světovou rockovou extra třídou a s Vicious jen tím nejlepším způsobem potvrzují, že tam skutečně patří.

Za posledních pár let se z Halestorm stala jedna z nejúspěšnějších kapel moderního rocku. Z velké části na tom má podíl zpěvačka Lzzy Hale, jakási dnešní podoba nespoutané Joan Jett. Ta je sice na pódiu správně rock’n’rollově divoká a sexy, ale hlavně má v krku neskutečné zlato, které dokáže nechat medově plynout v baladách nebo ho pořádně oprýskat v rebelském řevu. Na Vicious si všechny barvy hlasu jedné z největších ženských rockových ikon současnosti vychutnáme do sytosti.

Za předchozí album Into The Wild Life (2015) byla kapela částečně kritizována, protože znělo možná až moc naleštěně, ploše a popově. Byla na něm spousta skvělých skladeb, ale s Vicious se Halestorm dostávají zase o velký kus dál. Sice má pár hluchých míst, ale klady převažují. Album si vzal tentokrát do parády producent Nick Raskulinecz, který se nebál syrovějšího zvuku.

Tentokrát se dočkáme širokého hudebního spektra, od rychlých skladeb s tvrdými riffy, co jdou přímo k věci a prýští z nich sex, rebelie a rock’n’roll, přes neuvěřitelně chytlavé songy s refrény, které by s nadšením vyřvával celý stadion, a na své si přijdou i milovníci silných a intimních balad.

Hned s úvodní skladbou Black Vultures je jasné, že Halestorm nepodlehli dalším popovým trendům a přicházejí nám to pořádně nandat. Hlas Lzzy Hale obalený v grungeově znějících kytarách nás nabádá, abychom byli silnější a nevzdávali to. Je to jeden z typických textů kapely, které kladou důraz na individualitu člověka a jeho jedinečnost, v mnoha momentech jsou silně feministické a oslavují sílu ženy. To je případ singlu Uncomfortable, ke kterému byl natočen i videoklip. Hutný metalový zvuk se zde mísí s punkovými prvky a vy jste vhozeni do jedné velké divočiny.

Lzzy a její bratr, bubeník Arejay Hale, jsou sice dětmi devadesátých let, ale vyrůstali hlavně na sedmdesátkovém a osmdesátkovém hard rocku, což je v jejich tvorbě hodně slyšet. Vrcholem desky je jednoznačně skladba Killing Ourselves to Live. V jejím mohutném refrénu slyšíme vliv Heart a dalších kapel, které v osmdesátých letech rozezpívávaly přeplněné kluby a stadiony. Ve White Dress, hymně pro holky, co místo princeznovských šatů nosí piercingy, se do popředí dostávají silné bicí i kytara Joe Hottingera. Zaujme i snadno zapamatovatelná vypalovačka Painkiller, u které si budete taky možná trochu připadat jako na drogách.

Halestorm balady umí a ani tady nešetřili jen na jedné. Heart of Novocaine je akustická skladba plná bolesti, naopak The Silence celou desku uzavírá sladkou melancholií. Svoji sílou připomene Beautiful With You nebo Break In z předchozích desek.
Malou vadou na kráse jsou někdy až nadměrně sexuální texty. Lzzy se toho nikdy nebála, ale skladba Do Not Disturb je celá o nočním skotačení v hotelovém pokoji.

Chápu, Halestorm stále jedou na vlně „sex, drugs, rock&roll“, jen to chce někdy trochu zaobalit, aby to nevyznělo až moc lacině.
Za Vicious nejde Halestorm nic moc vyčíst, právě naopak. Vydali skvělou rock’n’rollovou desku plnou chytlavých skladeb, které vám uvíznou v hlavě hodně dlouhou dobu. Pustíte jednu a budete ji chtít slyšet znovu a znovu. Upozorňuji tedy raději předem – album je silně návykové!

Album: Vicious

Interpret: Halestorm
Vydavatel: Atlantic Records