Nejnovější album Monkey Business nabízí mnoho – jedinečnou atmosféru, skvostnou melodii a unikátní elektro spolu s harmonickými dvojhlasy Matěje Rupperta a Terezy Černochové. Zpěv obou protagonistů tvoří perfektní pár, jakým by si přálo být každé manželství. Příliš mnoho superlativů, myslíte si? Zaposlouchejte se a sami uvidíte, že mi dáte za pravdu.

Česká hudební skupina Monkey Business, zpívající anglicky, sestává z členů Matěje Rupperta, Romana Holého, Ondřeje Brouska ml., Oldy Krejčovse, Martina Houdka, Pavla Mrázka a Terezy Černochové. Tato extravagantní kapela je známá svými nevšedními a odvážnými texty a nebojí se ani velice výstředních kostýmů na stagi, které jsou barevné a plné potisků. Ať už se jedná o vzor letáku výprodeje z Kauflandu s vajíčky a tubou Pikaa nebo třeba o obličej Andreje Babiše.

A – Assassiantion is a perfect choice, I – Invasion sometimes really works

Každá z celkem jedenácti skladeb alba nabízí kromě explicitního disko zážitku i určité skryté poselství, které se prostřednictvím hudby skupina snažila prosadit. Ať už zpívají o muzice, politice, prokrastinaci či o lidech jako takových.

I like the bass, I like the drums, I like it everything

„Better than sex, better than porn. Better than sleep, better than food,“ tak zpívají Matěj Ruppert spolu s Terezou Černochovou o hudbě ve skladbě Final Truth About Music. A pokud byste náhodou byli The Worst Lover Ever, tak nezoufejte. Podle Monkey Business jste naopak velmi chytří a vaším nejlepší make-upem je prach z knih. Vaše matka je knihovna a otec Voltaire. V písničce Art of Apology si vyslechneme několik opravdu originálních urážek a následné omluvy. I’m sorry, my mistake. Accept my apology.

Pomalejší tóny se objevují v písničkách Too Fat To Work, My 80’s Penis a We Are Too Nice. Línější tempo těchto skladeb provází sexy vokály Matěje Rupperta a Terezy Černochové, které v některých pasážích vygradují o něco více a poté si jedou zase to své. Naprosté opozitum je následující skladba Prisoners of Superlatives, která svým důrazným Alles klar wunderbar, We all want to be a star roztančí snad každého.

What we gonna do? Nothing! Nothing!

Poslední píseň alba Bad Time For Gentlemen je třešničkou celého alba. Elektrické tóny vás postupně dostávají do ještě většího varu a poukázání na politickou situaci tomu nasazuje korunu. Mihne se tam dokonce i Tonya Graves, což mnoho posluchačů mile překvapí a potěší.

Tonya je se skupinou spjatá již od jejího založení, v roce 2016 ji však v kapele na postu zpěvačky nahradila Tereza Černochová. Ovšem Graves občas s Monkey Business vystupuje dodnes a podílí se na přípravě songů. Právě v závěrečné skladbě celého alba nazvané Bad Time For Gentlemen uslyšíte Tonyin pronikavý a nezaměnitelný hlas. Jména jako Husák, Zeman či Babiš ve finální písni, která zároveň pojmenovává celé album, taktéž zazní.

Album: Bad Time For Gentlemen

Interpret: Monkey Business
Vydavatelství: Warner Music Czech Republic
Producent: Roman Holý
Mix: Roman Holý
Mastering: Miroslav Chyška (Cyberbaobab 2018)
Design: David Hlaváček / cover idea: Roman Holý
Photography: Bohdan Holomíček, Jan Janda
DTP: Hana Švarcová
Skladby: Cpt. Pheromone And Sgt. Nicotine // Worst Lover Ever // Sweet Years of Procrastination // Kick the Stupid // Art of Apology // Too Fat To Work // My 80’s Penis // We Are Too Nice // Prisoners of Superlatives // Final Truth About Music // Bad Time For Gentlemen

10
10
10
recenze-album-monkey-business-bad-time-for-gentlemenKaždá skladba se pyšní tóny, jenž vás okamžitě rozpohybují a nabijí energií, která z celého alba přímo srší. Dejte si sluchátka do uší, nic nedělejte a jen se nechte unášet na vlně rytmu Monkey Business. Dozajista si odpočinete a střihnete i pár těch exemplárních tanečních kousků.