Po nějaké době, přesněji řečeno po čtyřech letech, přichází americká kapela Paramore s novou deskou. Fanoušci po celém světe netrpělivě očekávali, s čím přijdou tentokrát. A že jejich základna není malá. Avšak splnila se jejich očekávání?

Kapela si získala větší popularitu poté, co se jejich písně Decode a I Caught Myself objevily ve filmovém hitu Stmívání. Od té doby nějaký ten čas uběhl, vydali další alba a stihli několikrát navštívit i Českou republiku. Naposledy u nás zahráli na Rock For People, kde hráli i hity z novinky After Laughter. Kapela od poslední desky prošla personálními změnami. Rozloučili se s jedním ze zakládajících členů, baskytaristou Jeremym Davisem, naopak se ale vrátil bubeník Zac Farro. A personální změny jsou na albu znát.

Hned na úvod rozjíždí desku jeden z největších hitů Hard Times. Od první minuty vás chytne a příjemně nažhaví pro zbytek alba. Pilířem celé písničky je silný refrén a úžasný bridge v závěru. Na stejném principu je stavěno celé album, kdy nejsilnější částí je právě refrén.

V podobném duchu jako první píseň pokračuje zbytek desky. Veselé a hravé melodie jsou občas proloženy chmurnějšími. Rose-Colored Boy patří mezi ty živé, trochu ale rockovější. Následuje další singl alba Told You So s častou změnou v rytmu. Na první poslech to může znít rušivě, po několikátém poslechnutí ale představuje dobré zpestření.
V pomalejších kouscích si kapela hraje s druhým hlasem, což často dělá písničky romantičtější a zajímavější. Nejsou to pak jen nudné a pomalé písně bez nápadu. Například jsou to Forgiveness, 26 nebo Caught In The Middle.

Co by se ale na albu mělo ocenit, jsou zajímavá intra. Zvláště u Fake Happy. Začátek zní jako demo nahrávka, pak se ale rozjede do jedné z nejlepších písniček celé desky. Možná se vám bude zdát, že na úvod zní jako nová Katy Perry, ale nenechte se zmást. Refrén je úplně o něčem jiném. Mezi další písně se zajímavým intrem se řadí Pool nebo Idle Worship.
Jako předposlední se výraznou basou uvede No Friend. Ta je spíše instrumentálního rázu, s hlasem jen v pozadí. Pak už přichází ale konec v podání Tell Me How. Lepší závěr si snad ani nemůžeme přát. Nádherná píseň, která je založena především na klavíru s příjemným doprovodem kytary. Na ní konečně pořádně vynikne krásný, zajímavý hlas frontmanky Hayley Williams. Krásná tečka na závěr.

Oproti předešlé tvorbě představuje After Laughter velkou změnu, čímž mnoho fanoušků zklamala. Na druhou stranou ale mohla nové přilákat, jelikož v porovnání s minulými lety svou hudbu zjemnili a přizpůsobili ji dnešním trendům. Celkově je deska plná živých melodií, které mnohonásobně převažují nad těmi pomalými. Ke zpomalení dochází na druhé polovině alba, ale o moc rozhodně ne. Pokud posloucháte desku v kuse, najdete zde mnoho rušivých prvků. Ať jsou to změny rytmů, syntezátory a další. Pak vám deska může přijít trochu až otravná. Pokud si s ní ale dáte více času, zjistíte, jaká perly v sobě skrývá.

Paramore – After Laughter

CD // Warner Music
Celkový čas: 42:31
Tracklist: 1. Hard Times [3:02] // 2. Rose-Colored Boy [3:32] // 3. Told You So [3:08] // 4. Forgiveness [3:39] // 5. Fake Happy [3:55] // 6. 26 [3:41] // 7. Pool [3:52] // 8. Grudges [3:07] // 9. Caught In The Middle [3:34] // 10. Idle Worship [3:18] // 11. No Friend [3:23] // 12. Tell Me How [4:20]
Cena: 410 Kč
Album zakoupíte na stránkách www.musicrecords.cz

7
8
8
recenze-album-paramore-after-laughterAlbum nabízí veselé a živé melodie se silnými refrény, intra u skladeb jsou zajímavá a deska má celkově dobrou kompozici. Při dlouhodém poslechu se může začít zdát lehce otravné, písně jsou si dost podobné a objevují se zde rušivé momenty ve formě časté změny rytmů.