P!nk s novým albem potvrzuje, že stále patří k popové špičce

Být člověkem bolí. S tímto poselstvím přichází P!nk na svém osmém studiovém albu Hurts 2B Human. Zatímco na předchozí desku Beautiful Trauma čekali fanoušci celých pět let, tentokrát je zpěvačka zpět s čerstvým materiálem už po roce a půl. Během návštěvy v talkshow Ellen DeGeneres P!nk prohlásila, že zkrátka měla hodně co říct. Na novém albu se věnuje pro ni typickým tématům, jako je láska, rodina a pochybnosti o sobě samé, a dokazuje, že její tvorba má stále co nabídnout.

První dvě skladby Hurts 2B Human signalizují, že toto album bude o něco zábavnější a výraznější než jeho předchůdce. Svižný otvírák Hustle s pro P!nk typicky přidrzlým textem by možná fungoval lépe jako pilotní singl místo Walk Me Home. Na skvělé úvodní skladbě se mimochodem podílel Dan Reynolds, frontman populárních Imagine Dragons, který je také slyšet v pozadí refrénu. (Hey Why) Miss You Sometimes je pak společným dílem P!nk a producentského giganta Maxe Martina, který je v podstatě zárukou dobrých a chytlavých popových melodií, což potvrzuje i v tomto případě. Překvapivě neruší ani přítomný mírný autotune, se kterým si zpěvačka hraje jen tak pro zábavu.

Za zmínku dále stojí song Courage, jehož spoluautorkou je australská zpěvačka Sia, a podle toho skladba také zní. Úderný rytmus, velkolepý refrén a hodně vokálních prvků. We Could Have It All díky svému rockovějšímu zvuku odkazuje na pop minulé dekády a v rámci diskografie P!nk by výborně zapadala na album Funhouse. V Happy pak zpěvačka přiznává, že má sama se sebou spoustu problémů a neumí být šťastná, ale navzdory tématu zní skladba příjemně odlehčeně.

P!nk měla vždy silné balady a do tracklistu nového alba jich zařadila celkem pět. Nejlepší z nich představuje dvojice My Attic a 90 Days. Přestože My Attic je jediný song na albu, na kterém se P!nk nepodílela, zní velmi osobně. Text, jehož spoluautorkou je Julia Michaels, mluví o nejistotách a jizvách na duši, které jsou uklizené „na půdě“ a které se zpěvačka bojí ukázat svému protějšku. 90 Days je pak emotivní balada s hudebníkem, který si říká Wrabel. Ve skladbě s naprosto minimálním instrumentálním podkladem hrají hlavní roli hlasy obou zpěváků a vzájemně se skvěle doplňují.

Album má ale i své slabší momenty. Mezi ně patří Can We Pretend, taneční, ale naprosto generický song, na který přispěla trojice DJů ze seskupení Cash Cash. Mírným zklamáním je také titulní spolupráce s Khalidem, která postrádá výraznější melodii. Velké plus ale patří Hurts 2B Human za to, že není zahlcené elektronikou, která v dnešní době hudbě dominuje. Má tu sice své místo, ale velký prostor dostaly zejména živé nástroje – klavír, akustická i elektrická kytara, bicí i smyčce. P!nk je navíc vynikající zpěvačka, což jen přispívá k velice příjemnému poslechu alba.

Ze skupiny zpěvaček, které se pohybují na scéně už skoro dvacet let, je P!nk jednou z mála, jejíž alba se stále prodávají v řádech milionů, a to i v době streamování. Její neméně slavné generační kolegyně, jako je Britney Spears, Christina Aguilera nebo Avril Lavigne, už se tímto pyšnit nemohou. P!nk si zachovává sympatickou, upřímnou a pokornou tvář, její texty dokážou rozplakat, přivést k zamyšlení i pobavit. Hurts 2B Human je povedenou deskou, se kterou si zpěvačka jistě nějaký ten další milion prodaných alb zaslouženě připíše.

Album: Hurts 2B Human

Interpret: P!nk
Datum vydání: 26. dubna 2019
Vydavatel: RCA
Produkce: Billy Mann, Cash Cash, Greg Kurstin, Jorgen Odegard, Kyle Moorman, Max Martin, OzGo, Peter Thomas, P!nk, Ryan Tedder, Shellback, Steve Robson, The Struts, Wrabel
Skladby: Hustle / (Hey Why) Miss You Sometime / Walk Me Home / My Attic / 90 Days (feat. Wrabel) / Hurts 2B Human (feat. Khalid) / Can We Pretend (feat. Cash Cash) / Courage / Happy / We Could Have It All / Love Me Anyway (feat. Chris Stapleton) / Circle Game / The Last Song Of Your Life

7
9
8