Britská čtyřčlenná kapela Rudimental přišla na začátku roku 2019 se svým třetím studiovým albem Toast To Our Differences, které přináší rozmanité hudební styly – ať už se jedná o drum’n’bass, hip hop, reggae či tropical house. Když doslovně přeložíme název, který v češtině zní „přípitek na odlišnosti“, zjistíme, že se elektronická kapela pomocí šestnácti písniček snaží poukázat na to, že být jiný neznamená být špatný.

Rudimental opět vsadili na spolupráci se známými jmény hudební branže – s Anne-Marie se jim společné singly osvědčily už na minulé desce We the Generation, ale kromě ní můžeme slyšet i interprety jako Rita Ora, Macklemore nebo například James Arthur. Kapela se však nebojí ani experimentů a spojila síly i s reggae zpěvákem Protoje, africkou chorálovou skupinou Ladysmith Black Mambazo a s mnoha dalšími.

Let’s raise a glass and have a toast to all our differences

Z rádií je nejvíce známý hit These Days, který vznikl společnou prací s Macklemorem a Jess Glynne a jeho melodii a sentimentální slova „these days, these days“ si pobrukuje kde kdo. Album ale přirozeně není jen o jedné písničce. Let Me Live, Last Time, Scared of Love nebo 1by1 vás svými svižnými rytmy roztančí. Naopak, když budete mít chuť na něco pomalejšího, je tady No Pain, Do You Remember a Walk Alone. Více elektroniky nabídne Adrenaline a pokud zatoužíte po úplně něčem jiném, Thula Ungakhlai vás přenese do Afriky, byť se jedná jen o krátký popěvek a intro k These Days. Nejjasnějším bodem v setlistu je They Don’t Care About Us, chytlavou disco funky melodii budete chtít slyšet znovu a znovu.

Ať už jste jakékoliv rasy, pohlaví, nebo třeba vyznání, kapele Rudimental na tom nezáleží a přenesla to i na aktuální desku. Album je oslavou našich odlišností a svou pozitivní energií chce lidi sblížit. Ať už na tanečních parketech, či se sluchátky v uších a s playlistem v mobilu vás písničky roztančí, vykouzlí vám úsměv na tváři a výjimečnou náladu budete chtít sdílet i s ostatními.

Album: Toast To Our Differences

Interpret: Rudimental
Hostující interpreti: Protoje, Alexandra Govere, Hak Baker
Datum vydání: 2019

5
8
10
recenze-album-rudimental-toast-to-our-differencesVydání alba Toast To Our Differences nebylo načasováno zrovna nejlépe. Pokud jste typ člověka, který potřebuje letní album, deska je na následující léto skvělým adeptem a neměli byste na něj zapomenout. Rytmy písniček se skvěle hodí do horkých dní strávených u bazénu či moře a celková atmosféra vás v dovolenkové atmosféře doslova pohltí.