Druhé album The Atavists baví svojí hravostí

161

Když si uděláte menší googlovací rešerši o hradecké partičce The Atavists, zjistíte, že prvotní myšlenka založit kapelu se v jejich hlavách urodila na konci roku 2013. A protože komu se nelení, tomu se zelení, rozjeli to pěkně zostra. V roce 2015 vítězí v českém finále mezinárodní soutěže GBOB (The Global Battle of Bands) a na začátku toho následujícího představují album Bad Times, na které na celém internetu nenajdete špatnou recenzi.

Uznávám, těch pochvalných je jen o jednu víc. Nicméně kluci se stávají stále známějšími a jejich vzlet má posílit i druhá deska Lo-Fi Life. Pojďme se podívat, jak se jim dítko povedlo.

Sami The Atavists se definují jako projekt balancující na pomezí blues, stoner-rocku a vlivů surfových kapel z šedesátých let. To by se dalo shrnout i do obligátního spojení „hrají, co je baví“. A právě inspirace mnoha žánry se v plné kráse projevuje i na Lo-Fi Life. Některé písně servírují řezavý kytarový zvuk a následně je střídají songy, u kterých se alespoň v myšlenkách přesunete do jazzového klubu, kde se zpěvák opírá o klasický kovový mikrofon. Tohoto pocitu se nicméně zcela nezbavíte u žádné pecky, neboť v technice zpěvu Adama Krofiana je cítit, že jej silně formoval. Konkrétně narážím na jeho temné polykání slov tolik charakteristické pro tento žánr.

Album nabízí zhruba 39 minut zábavy rozdělených do 12 skladeb a dle mého názoru žádná z nich není vyloženě slabá. Naopak některé jsem si s chutí pouštěl opakovaně, konkrétně One of My Kind a Waiting for You. Jak ale říká známé rčení, sto lidí, sto chutí, a tak si svého favorita bezesporu najde téměř každý. I proto si myslím, že se s poslechem nemusíte vůbec schovávat a užívat si ho sami. Ano, jde o příjemný podklad k práci na počítači, ale rozhodně bych Lo-Fi Life doporučoval i jako hudební doprovod během návštěvy vašich přátel. Díky mixu stylů si totiž vyberou skoro všichni a předejdete možným neshodám o tom, co se pustí. Možná ostrouhají jen milovníci harlemského černošského gangsta rapu, fanoušci nefalšované dechovky z oblasti Slovácka a vyhranění uctívači satana v norském black metalu.

Osobně patřím mezi příznivce tvrdších rockových stylů. Proto, kdybych se o albu Lo-Fi Life vyjadřoval jako o brutálním nářezu a neskutečné sypačce, byl bych velmi pokrytecký. Deska rozhodně nepřipomíná dravého tygra, ale spíše kočku, která se ráda přitulí a za chvíli s vámi zase blbne. Ale jestli ji budete šikanovat, umí se i ohnat svými drápy. Zkrátka slovo „hravost“ je přesně to, co dle mého názoru celé album charakterizuje od začátku do konce. Což podtrhuje i motiv obalu, na kterém pózuje indická holčička se zubním kartáčkem.

Rozhodně se jedná o velmi kvalitní počin, který si zaslouží širší pozornost. Bylo mi ctí si královéhradecký kvartet ve složení Adam Krofian (zpěv a kytara), Jan Hnátek (klávesy), Martin Křížek (baskytara) a Adam Jánošík (bicí) poslechnout. A po pátém opakování mě bavili více než na začátku.

Hudební album: Lo-Fi Life

Interpret: The Atavists
Vydavatel: BiggBoss