Hrací karty Scratch WARS
Scratch WARS

Celá planeta Země se přesunula ještě o něco více hlouběji do online prostoru, a proto tam nesmějí chybět ani čerstvé komiksové novinky. Fantastický svět dnes již populárních karetních Scratch Wars nezůstává mimo hru a nabízí svým hráčům a fanouškům další kreslený příběh. Oproti prvnímu dílu, který vyšel v tištěné verzi, se druhý pyšní právě tím, že je k dostání pouze v rámci e-knihy. Síla bojovníků ale přitom zůstává stejná i v digitální podobě, jako je tomu koneckonců i u samotné hry. Jedná se zároveň také o volné pokračování prvotní Legendy o Overcorneru, a tak nepolíbení čtenáři, hráči i nehráči, nemusejí zoufat, že by je Návštěvníci z Overcorneru minuli.

Hrací karty Scratch WARS

České Pokémony si od roku 2017 stihli oblíbit bojovníci nejen na našich hradech a zámcích, ale i za řekou a kopci, v zahraničních pevnostech. Hra je zajímavá především svým provedením a svými stíracími kartami s hrdiny láká malé i velké, udatné i ty méně zdatné. Při samotné hře pak proti sobě ony postavičky z karet bojují a ty v závislosti na své síle a vybavení používají všemocné zbraně a kouzla. Kromě toho se mohou hráči pohybovat mezi dvěma kompletně propojenými světy. V tom prvním se hraje s reálnými papírovými kartami a v tom druhém je možné si postavy hrdinů z karet vkládat pomocí QR kódu v rámci online aplikace. A třeba právě QR kód jedné z postav čeká na čtenáře na konci Návštěvníků z Overcorneru.

Pokud vás ale koncept samotné hry nijak neoslnil a ani artefakt v knize pro vás není ničím zajímavý, i přesto je ale stále šance, že vás komiks bude opravdu bavit. Příběh čtenáře nabere a vyhodí na planetě Overcorner, kterou od pradávna střežili silní a odvážní Gardieni. Když se ale jednoho dne objevil děsivý ohnivý Pelicamort a rozpoutala se velká bitva, tak Gardieni se strachem v očích propadli panice a zbaběle z bojiště utekli. Overgameři, kteří bojovali po jejich boku, měli ve svých řadách velké ztráty a velmi se na zbabělé Gardiany zlobili. Seslali tedy na ně kletbu, po které všichni zkameněli.

Hrací karty Scratch WARS

V rámci samotné karetní hry Scratch Wars je možné zkamenělé hrdiny osvobodit tak, že se setře vrstva na kartě, kámen se tak rozpadne a hrdina znovu obživne. V komiksu ale na planetě Overcorner pochopitelně nejsou žádné kartičky, a tak jsou válečníci pořád uvěznění ve svých kamenných schránkách a není jim pomoci. Pelicamort ale stále touží po tom, čeho se mu nedostává. Stále pátrá po kouzelných krystalech, díky kterým by se mohl pohybovat mezi dimenzemi. Zářný osud tak není úplně co by kamenem dohodil a záchrana všech na planetě stojí bez hnutí dál na trávnících.

Scratch WARS - Komiks úvodní

Své o tom ví i kreslíř a ilustrátor komiksu Dan Černý. Stejně jako u prvního dílu, tak i u Návštěvníků z Overcorneru vás překvapí jeho rošťácky kreslený humor, který jako by po vás milostně pomrkával ze stránek. A čím více rolujete dolů, či doprava, tak tím více se vám dostává pod kůži, vy mu začínáte rozumět a tetelíte se při každém dalším nově objeveném. Díky tomu po pár stranách začnete mít pocit, že jste jedna z rok nemytých postav a štrádujete si to z okénka do okénka a rozhazujete jeden nemytý vtip za druhým. Samotný scénář má ale přitom na svědomí vydavatel hry Scratch Wars společnost Notre Game. Zároveň se ale nesmí opomenout odvaha Dana Černého, který se zhostil nelehkého úkolu a popral se třeba s věčnými šmíráky, nedoceněnými obrazy, a i četnými odkazy na české pohádky a seriály.

Scratch WARS - Komiks dvoustrana

Kresba je velmi povedená a až podezřele hladce zapadá do stylu kresby samotné hry. Jen sem tam může být pro čtenáře lehce rozptylující, když postavy bojovníků jako by měly snad více barev a plnější linie. Je ale dost dobře možné, že záměrně právě ony z příběhu vystupují občas více, nežli třeba dva sousedští vychloubálci a nebo uzemnění pozemšťané. Ti se v pravdě také ukážou a nebude chybět třeba intouška Ráďa, která jako by z Jelit vypadla a ze zaniklého časopisu Brava utekla, a nebo nenápadný žížalák, ve kterém je možný další odkaz na práci Dana Černého. Slovenskoostravský kachní filuta, který na straně návštěvníků perlí vskutku bystrými poznámkami, mě osobně udolal ze všech nejvíce. Jelikož s jednou nohou a jedním zubem přeci život nemůže být peříčko.

Druhý díl komiksu Scratch Wars nabízí také o něco více stránek, nežli jeho první, o něco tenčí bráška. Ale jen těžko se dá porovnávat co do šířky a hloubky tištěná kniha s obrazovkou počítače, tabletu, či čtečky. Nová e-forma je také zároveň pro vydavatelství Notre Game skvělou příležitostí, jak si najít a udržet nejen nové čtenáře, ale zároveň i nové hráče, kteří si prostřednictvím komiksu ke hře dost pravděpodobně přičichnou. Komiks je svým zpracováním chtě nechtě velmi povedený, a díky své nezávislosti na předešlém dílu i samostatně fungující jednotkou, která vás provede celým světem se vším všudy. Díky tomu ani není potřeba znát spletitá zákoutí hry, či všelijaké legendy o bojovnících z Overcorneru. Příběh čtenáře zkrátka sám navede, seznámí, provede a vyplivne až na jeho úplném konci.

Hrací karty Scratch WARS

E-KOMIKS: SCRATCH WARS: NÁVŠTĚVNÍCI Z OWERCORNERU

Scénář: Notre Game
Ilustrace, lettering a barvy: Dan Černý
Nakladatelství: Notre Game
Rok vydání: 2021
Počet stran: 88
Médium: e-kniha
Žánr: komiks
Cena: 149 Kč

10
Kresba
9
10
recenze-komiks-scratch-wars-iiKaretní hra Scratch Wars má svůj druhý kreslený příběh a jsou jím Návštěvníci z Overcorneru. Kniha je k dostání pouze ve formě e-knihy, a tak po vzoru samotných kartiček se dostává do online světa i samotný komiks. Ten je z dílny Notre Game a je opravdu velmi povedený a pro fanoušky hry jistě velkým lákadlem. Na své si ale přijdou i čtenáři a hráči, kteří jsou hrou Scratch Wars nepolíbení. Komiks je totiž velmi dobře kompaktně zpracovaný a svým obsahem tak cílí jak na zasvěcené, tak i nezasvěcené publikum. Vcelku mu není co vytknout a osobitá kresba Dana Černého mu dává i svéráz a schopnost se svou důmyslností a vtipem prosadit i mimo hráčskou komunitu.