Izraelská kapela Lola Marsh byla jedním z největších překvapení Colours of Ostrava 2019, kde odehrála jeden z nejlepších koncertů festivalu. Teď se do Čech vrací opět v březnu, tentokrát už s novinkou Someday Tomorrow Maybe. Na ní vytvořili mix líbivých melodií s dávkou melancholie ve výborném hudebním zpracování. A přesto jejímu kouzlu propadnete až na druhý poslech.

Po povedeném debutu v podobě Remember Roses si nasadili Lola Marsh laťku hodně vysoko. Na Someday Tomorrow Maybe pokračují v zasněných a líbivých melodiích, které lehce uváznou v hlavě. Přesto ale ne tak snadno jako při jejich prvotině. Druhému studiovému počinu musíte dát více šancí. Na první poslech se může zdát deska jednolitá, převážně v druhé polovině. Při dalším pokusu ale objevíte její kouzlo a postupně odkryjete tajemství, které v sobě Someday Tomorrow Maybe má. Proč se do alba zamilujete až na druhý, v mém případě třetí poslech, vězí v pořadí písniček. Po dynamickém začátku, kde hned na úvod zazní hit Echoes nebo Only for a Moment, přichází už pomalejší střed, který vyvrcholí do ztracena sérií pomalých a podobných písniček. V celkovém poslechu, pokud zrovna nejste na klidném místě, se pak konec slije v jeden celek. Což je škoda, protože čistě instrumentální In the Morning připraví jeden z nejsilnějších zážitků desky. Zajímavým kouskem je i westernová Darkest Hour s graduální tendencí, která vyvrcholí v epický refrén s krásnou basovou linkou v pozadí.

Největší síla kapely tkví v hlasu jejich zpěvačky Yael Cohen. Bez ní by mlhavé zabarvení hudby vyšlo na prázdno a nudilo by. Když ale přidáte její podmanivý hlas, lehce hudbě propadnete. Zvláště při Give Me Some Time je tak lehké podlehnout.

Silnou stránkou desky je i hudební aranžmá jednotlivých písní. Že umí vytvořit poslechově bohatou hudbu už předvedli na Remember Roses, na Someday Tomorrow Maybe ji posunuli o stupeň dál s mnohem více prvků překvapení, které jinak poměrně běžnou melodii pozvednou na jinou úroveň. Široké spektrum hudebních nástrojů je už jen pomyslnou třešničkou na dortu.

Shrnout dojmy ze Someday Tomorrow Maybe není jednoduché. Lola Marsh zůstali věrní své tvorbě z Remember Roses a pokračují v jejím duchu. Přestože po prvním poslechu jste si jistí, že se vám debut líbil více, u dalšího už si tak jistí nejste. Jednoduše Lole Marsh opět propadnete a budete si je přehrávat zas a znova, protože vám nedají spát. Someday Tomorrow Maybe má písničku pro každý den, každou náladu, a i pro každý rozmar. A v její rozmanitosti a hudební nápaditosti je její síla. Jestliže ji i vy objevíte, můžete si ji plně vychutnat už 14. března v pražském Paláci Akropolis.

HUDBA: SOMEDAY TOMORROW MAYBE

Interpret: Lola Marsh
Datum vydání: 24. ledna 2020
Cena: cca 300 Kč
Skladby: Echoes / Only for a Moment / Hold On / Strangers on the Subway / Like in the Movies / In Your Eyes / Give Me Some Time / What Am I / Darkest Hour / Four Long Seasons / In the Morning / Where Are You Tonight

8
9
10
recenze-lola-marsh-someday-tomorrow-maybeLola Marsh natočili po debutu Remember Roses opět skvělou desku. Přestože po prvním přehrání Someday Tomorrow Maybe trochu zaostává, po dalším poslechu ji snad podlehnete ještě víc než jejich prvotině. Krásné melodie, úžasný hlas Yael Cohen a bohaté hudební aranžmá jsou jen zlomky, proč stojí za to si Someday Tomorrow Maybe poslechnout.