Vymanit se ze škatulky kluka z chlapecké skupiny a jít vlastní neotřelou cestou se šestadvacetiletému Irovi podařilo už v roce 2017 na debutovém albu Flicker. Po rozpadu kapely One Direction je tak Heartbreak Weather jeho druhým individuálním počinem a nebylo jednoduché překonat nastavenou laťku. Deska vydaná v pátek 13. března ale dokazuje, že si je Niall Horan dobře vědom toho, v čem vyniká. A nebojí se to posluchačům naservírovat.

Na albu, které se skládá ze čtrnácti skladeb, začal zpěvák pracovat už v roce 2018 a pravděpodobně je inspirované také rozchodem s herečkou a modelkou Hailee Steinfeld. Songy tvoří příběh a z názvu je patrné, že ústředními tématy budou láska, vztahy a rozchody. Jako otvírák zvolil interpret stejnojmennou píseň Heartbreak Weather, která posluchače od prvních tónů dokonale zmate. Místo očekávaného přívalu smutných emocí vám totiž v uších začne rezonovat pozitivně laděná melodie, díky níž se přenesete do tropických oblastí. Sklíčenosti není dán prostor, ze slov je patrný příslib lepších zítřků.

S následující Black and White se vám zjeví rodná země zpěváka a možná také Ed Sheeran a jeho Castle On The Hill. Skladba se z pomalého začátku přesune do příjemně gradujícího tempa, a ačkoliv text je spíše klišé obsahující banální fráze o lásce na celý život, chytlavá melodie vám až nakažlivě utkví v hlavě. Stejně jako na desce Flicker, i zde se najdou skladby, v nichž si pouze v jemném doprovodu hudebních nástrojů můžeme vychutnat jedinečnost zpěvákovy barvy hlasu. Jedná se o Dear Patience, Bend The Rules s nádechem country a také baladu Put A Little Love On Me. V poslední zmíněné zpěvák posluchače v jednoduchém doprovodu piana něžně vyzve k zamyšlení slovy „Do you hate the weekend, ’cause nobody’s calling?“

Niall Horan však není autor, který by se u každé písničky držel stejného receptu, a tak ani na albu Heartbreak Weather není nouze o skladby, kde překračuje hranice. Jedním z příkladů je smyslný, rockově laděný singl Nice To Meet Ya, ve kterém objevíme také prvky R&B. Jedná se o nejzdařilejší počin, který má ambice stát se hitem. Small Talk zase ze začátku působí jako další pomalá balada, posluchač se ale dočká výrazného dropu a následné změny rytmu. I tento experiment se podařil na výbornou. Mohlo by se zdát, že autor neví, jakým směrem se vydat, nicméně právě rozmanitost jeho skladeb oceňuji nejvíce.

Poselství další skladby s názvem No Judgement, která je podle slov zpěváka jednou z jeho nejoblíbenějších, zní jasně – být sám sebou a nesoudit ostatní. Poslech singlu řízlého 80. léty a optimismem s pestrobarevným klipem, který jako by vypadl z dob minulých, si užijete s úsměvem na tváři. Cross Your Mind by se žánrově hodilo na album Flicker mezi skladby On The Loose a Since We’re Alone. Bubnový rytmus a klidný kytarový doprovod – přesně takhle Horana už známe z roku 2017.  Podobně je tomu i u songu Everywhere, který postupně vygraduje do svižného tempa.

Arms of a Stranger a New Angel zapadnou svými melodiemi mezi ostatní skladby, nijak však nevyčnívají a dokážu si bez nich album představit. Naopak jemný song San Francisco plný touhy a naléhavosti, jež srší ze slov „take me back, take me back“, patří k těm zdařilejším. V akustické baladě Still opět září Horanův vynikající hlas. Romantická zpověď s decentním kytarovým doprovodem je dobře zvolenou tečkou za celým albem. Mírumilovný příslib toho, že všechno bude zase v pořádku, je pomyslným světlem na konci tunelu. Heartbreak Weather v drtivé většině neobsahuje hity, které by od rána do večera zněly z rádií. Jedná se o album do obyčejných všedních dní, na kterém Niall Horan opět předvedl svůj talent se vším všudy. Posluchač odhalí kousek interpretovy duše, odpoutá se od svých starostí a nechá se unášet na vlně mírumilovnosti a naděje, která sálá ze slov i melodií písniček.

HUDEBNÍ ALBUM: HEARTBREAK WEATHER

Interpret: Niall Horan
Datum vydání: 13. března 2020
Cena: cca 370 Kč
Seznam skladeb: Heartbreak Weather / Black and White / Dear Patience / Bend The Rules / Small
Talk / Nice To Meet Ya / Put A Little Love On Me / Arms of a Stranger / Everywhere / Cross Your Mind / New
Angel / No Judgement / San Francisco / Still

8
9
10
recenze-niall-horan-hearbreak-weatherNiall Horan se s albem Heartbreak Weather ve své tvorbě posunul zase o kus dál. Už dávno zahodil image kluka z boybandu, který nedostává příliš prostoru a aktuálně oslovuje posluchače jedinečnou barvou hlasu a rozmanitostí tvorby. Album je mixem všeho, v čem interpret svým talentem vyniká. Mezi nejzdařilejší skladby se řadí Black and White, Nice To Meet Ya, Put A Little Love On Me a San Francisco.