Po necelých dvou letech a nejvýdělečnějším turné v kariéře se Taylor Swift vrací s novým albem nazvaným Lover. Zpěvačka odložila téma své reputace a přisvojenou zlomyslnou image, a natočila album, ze kterého vyzařuje láska, snovost a pozitivita. Přestože aktuální hudební éra představuje pro americkou interpretku znovu šťastnější a příjemnější kapitolu, s předešlým, temnotou obestřeným albem Reputation dokázala být trochu zajímavější.

Taylor po vydání poslední řadovky nezahálela, a přestože strávila půl roku na velmi úspěšné koncertní šňůře, pro novinku stihla připravit celkem osmnáct plnohodnotných skladeb. Už pilotní singl ME! navíc avizoval, že tentokrát zpěvačka pracuje s diametrálně odlišným konceptem a náladou. Plazící se hady, temné motivy a lehce jedovaté texty nahradily barvy duhy, pastelové odstíny a euforie, jaká přichází se zamilovaností. Taylor Swift totiž již nějaký ten pátek, a podle všeho šťastně, tvoří pár s anglickým hercem Joe Alwynem, který se právě pro nové album stal největší inspirací.

Láska byla pro Taylor Swift vždycky tím nejtypičtějším tématem, ze skladeb a vizuálů alba Lover ale zamilovanost přímo čiší. Excelentním láskyplným bonbónkem je titulní skladba Lover, romantická country balada, která zpěvačku v textu už připravuje na veselku. Zábavná I Think He Knows zachycuje Taylor v prvotních zamilovaných pocitech, v country tancovačce Paper Rings s retro nádechem zase zpívá: „Mám ráda třpytivé věci, ale tebe bych si klidně vzala s papírovými prstýnky.“

V London Boy se zpěvačka nechala přímo inspirovat původem svého milého a vtipně zahrnula do textu tamější reálie a slova. False God je důkazem, že v každém vztahu nastanou určité problémy, které se však dají překonat; zároveň tato skladba zní neskutečně sexy díky neskrývaným referencím a elektro produkci podtrhnuté saxofonem. Za zmínku stojí také Afterglow, kde Taylor před svým protějškem uznává své chyby a předvádí krásný, čistý vokál.

Ne všechny songy ale zpěvačka psala s růžovými brýlemi na očích, a našla si na albu prostor také pro jiná témata. V The Man, která je zvukově i textově trochu ozvěnou předchozího alba, řeší, zda by svých cílů dosáhla rychleji a zda by ji lidé méně soudili, kdyby byla muž. Skladbu, kterou by posluchač mohl bezmyšlenkovitě přehlédnout, ale která si zaslouží pozornost, je něžná balada Soon You’ll Get Better. Taylor za citlivého projevu podpořeného vokály trojice Dixie Chicks zpívá své mamince, které byla diagnostikována rakovina. Ve veselé a nakažlivé You Need To Calm Down vzdoruje všem nenávistným lidem a zastává se sexuálních menšin.

Lover je vlastně slušné a velice sympatické album, příhodně završené baladou Daylight, ve které zpěvačka vypráví o vystoupení z temnoty do zářivého světla. Místy se Taylor vrací ke svým country kořenům, místy servíruje pop podobný veleúspěšnému albu 1989 z roku 2014, některé skladby by zapadly také na již zmíněnou, dva roky starou desku. Právě Reputation ale přinášelo v repertoáru Taylor Swift něco jiného, ponurého a poutavého, co člověka zaujalo a přimělo jej hltat všechny skladby od začátku do konce. A toho se novému, prosvětlenému albu zcela nedostává.

obal alba Taylor Swift – Lover

Jak je správné, že zpěvačka nalezla rovnováhu a lásku, která je jí oporou, tak se srovnání s minulou deskou zkrátka nelze ubránit. Je trochu škoda, že Lover není ve výsledku stejně působivým, ale pouze šťastnějším protějškem Reputation. Taylor Swift je ale v popu mistryně vypravěčství, bohaté, vtipné texty odrážejí z velké míry její vlastní život a většina písniček je zabalená do dobrého zvuku. Lover je ve výsledku celkem zdařilým a velice příjemným počinem, který je především svědectvím o krásné zamilovanosti.

HUDEBNÍ ALBUM: LOVER

INTERPRET: Taylor Swift
PRODUKCE: Taylor Swift, Jack Antonoff, Louis Bell, Frank Dukes, Joel Little, Sounwave