Od 21. do 27. května 2018 se konal již pátý ročník festivalu Prague Design Week. 82 designérů a studií ve dvou patrech Kampusu Hybernská nedaleko náměstí Republiky předvedlo svůj um. Ať už se jednalo o oblečení, šperky, nábytek či jen drobné maličkosti pro radost, celkový dojem byl nezapomenutelný, a to nejen z estetického hlediska.
Vystavovatelé nechali návštěvníky v klidu prohlédnout výrobky, aniž by se vás pokoušeli rušit otázkami či okamžitými nabídkami. Moc dobře vědí, že tím nedocílí spokojenosti návštěvníka a už vůbec ne potenciální koupě. Člověk si zkrátka nepřipadá jako v parfumerii, kde má za zády prodavačku s úzkostlivým pohledem. Spíše jako v místnosti s přátelskou atmosférou plné působivých předmětů. A je jen na něm, jestli si ji bude chtít zapamatovat.
Samozřejmě to neznamená, že by designéři nekomunikovali, naopak. V případě zájmu vám velmi ochotně sdělí okolnosti vzniku vystavených předmětů, prozradí zdroje inspirace i způsob, jakým k designu našli cestu. V tom spočívá výjimečnost Prague Design Weeku – nejde jen o podobu, ale i o duši a historii produktu, do které vás zasvětí samotný výrobce.
Prim hrál nábytek – interiérový i exteriérový. Atelier Flera měl ve čtvrtém patře svoji vlastní oázu klidu, které vévodily barevné lavice s povzbudivými nápisy přímo vybízejícími k posezení. I kdyby mělo být jen krátké.

Místnost nábytku z kamenného obchodu Design Showroom, který se nachází na pražském Andělu, nutila ke zdržení se za účelem prozkoumání nápaditých bytových doplňků – například stoličky ve tvaru dalmatina. Za čistými liniemi se skrýval nápad, jehož výsledek jistě spousta návštěvníků zatoužila mít ve vlastním obývacím pokoji!

Nikdo neřekl, že recyklace by se měla týkat jen plastových lahví či papírových kartonů. Značka Drum Barrel Furniture vyrábí nábytek s použitím průmyslových plechových sudů, což však absolutně nebrání pohodlnosti. Právě naopak. Zkouška sezení ve šmrncovním polostrovaném sudu dopadla na výbornou.

Na festivalu ovšem nešlo jen o zkrášlování interiéru. Našlo se i bezpočet šperkařů, nejčastějším zdrojem inspirace byla příroda v co nejautentičtější formě. Například symbolická kolekce Morning designéra Jakuba Líbala navozovala myšlenky na čerstvý ranní vítr mezi prvními jarními lístky. Stačilo jen nasadit prsten.

Jak vidno, dřevo se mezi designéry stává čím dál oblíbenější záležitostí. Jde jen o koncept. Značka BeWooden nabývá popularity mimo jiné právě díky výstavám na akcích tohoto typu. V jejích kolekcích dřevo dostává jedinečné podoby a ztrácí se dojem masivity. Například brože ve tvaru zvířat na klopě ani neucítíte, účel efektivity však bude splněn.

Co se týče oblečení, preference mezi pohodlností a krásou se liší. Ve chvíli, kdy zkombinujete obojí, úspěch je zaručen. To se daří značce Noah No. Nejdůležitějším materiálem v její výrobě je hebký kašmír, který do Čech urazí dlouhou cestu, přímo od ovcí pasoucích se v Mongolsku. Zde se rodí výsledky zručného řemeslnictví jakožto oblečení perfektního střihu a kvality.

A nakonec hudební tečka a zároveň další případ recyklace. Umělec Martin Jurečka vytváří z již nepoužitelných gramodesek portréty snad všech ikon, na které si lze vzpomenout. Každý kus je zpracovaný ručně, tudíž je u známých doma najdete jen těžko. Značka i1art tudíž zaručuje naprostou originalitu.

Ať už jste designoví nadšenci, či máte alespoň trochu zálibu v propojování příjemného s užitečným, doporučuji si nenechat ujít další ročník. Pokud přinese podívanou na stejné úrovni, je se na co těšit.