S vynikajícím albem Lady Wood a jeho navazujícím nástupcem Blue Lips Tove Lo předváděla to nejlepší z dark popu. Švédská zpěvačka se nyní vrací po dvou letech s novým, v pořadí čtvrtým albem nazvaným Sunshine Kitty. Deska, jejímž maskotem je žlutá kočička se symbolem dámského přirození na bříšku, zachycuje Tove Lo zejména v její nejzranitelnější poloze – zamilované.

Tove Lo se proslavila hitem Habits (Stay High), který vypovídal o její porozchodové depresi, podpořené drogami a alkoholem. Osobitý styl a nefalšovaná upřímnost v textech o lásce a sexu se staly jejím poznávacím znamením, kterým se vyznačuje i na novém album. Bad As The Boys ve spolupráci s Finkou Almou vypovídá o konci letního románku se ženou, taneční song Jacques produkovaný Jaxem Jonesem zase popisuje jednu žhavou noc zpěvačky strávenou s francouzským mladíkem. Tove Lo je ale nyní až po uši zamilovaná, a právě od této skutečnosti se řada skladeb na albu odráží.

Sweettalk My Heart je zpěvaččiným šťastným vyznáním, že touží po zcela vážném vztahu se svým protějškem, kterého se nemůže nabažit. Come Undone pak popisuje více melancholické pocity a nervozitu spojenou s hlubokou zamilovaností. Mistaken, která svým začátkem připomíná Party Monster od The Weeknda, je proniknutím do lehce bolestivých myšlenek zpěvačky, která v přítomnosti svého partnera přemýšlí nad jeho bývalou: „Myslím, že se ti líbilo víc, jak tě líbala ona – možná se mýlím. Myslím, že se ti líbilo, jak jste spolu vypadali – možná se mýlím.“ Závěrečná, velmi chytlavá Anywhere U Go sice omílá klišé v podobě „Budu tě následovat, kamkoliv půjdeš,“ ale zamilovanost Tove Lo velice sluší, a song tak album výborně zakončuje.

Kromě řady návykových a zajímavě vrstvených songů, mezi které patří také Stay Over nebo Shifted, obsahuje Sunshine Kitty také některé opravdové perličky. Spolupráce s brazilským rapperem, který si říká MC Zaac, sice nevyznívá ve výsledku úplně zdařile, Are U Gonna Tell Her? ale na první dobrou zaujme roztěkanou a chaotickou elektronikou, která výborně podtrhuje text o sexu se zadaným mužem.

hudební album Tove Lo – Sunshine Kitty

Na singl Really Don’t Like You si pak zpěvačka přizvala slavnou Australanku Kylie Minogue, která Tove Lo zdatně doplňuje. Mimochodem, video k této skladbě se natáčelo během pobytu Tove v Praze u příležitosti zpěvaččina koncertu v Lucerna Music Baru.

Za zmínku stojí také zpěvaččin pěvecký výkon. Kdo byl na zmíněném koncertu v Lucerně 9. srpna, mohl se sám přesvědčit o tom, že Tove Lo je možná až překvapivě dobrá zpěvačka, a na albu Sunshine Kitty vynikají v jejím hlase barvy, které dosud zůstávaly trochu skryté. Ať už ve skladbě Sweettalk My Heart, nebo pilotním singlu Glad He’s Gone, v některých vyšších polohách vyrukuje švédská interpretka s lehce chraplavým hlasem podobným například Ellie Goulding.

Tove Lo má dar, který by jí spoustu kolegyň mohlo závidět. Osobitý styl, dobrý hlas a schopnost přijít pokaždé s něčím, co stojí za poslech. Ať už se jedná o celé vlastní album, nebo pouze o song k filmu, či snad jen hostování na skladbě někoho jiného. Sunshine Kitty je dalším zdařilým počinem této sympatické a talentované Švédky.

HUDEBNÍ ALBUM: SUNSHINE KITTY

Interpret: Tove Lo
Datum vydání: 20. září 2019
Produkce: The Struts, Shellback, Jax Jones, Mark Ralph, Ian Kirkpatrick, Jack & Coke, Mattman & Robin, Joel Little
Skladby: Gritty Pretty (Intro) / Glad He’s Gone / Bad As The Boys (feat. Alma) / Sweettalk My Heart / Stay Over / Are U Gonna Tell Her? (feat. MC Zaac) / Jacques (with Jax Jones) / Mateo / Come Undone / Equally Lost (feat. Doja Cat) / Really Don’t Like U (feat. Kylie Minogue) / Shifted / Mistaken / Anywhere U Go
Cena: cca 330 korun

8
9
8
recenze-hudebni-album-tove-lo-sunshine-kittyTove Lo jednoduše umí. Sunshine Kitty je chytlavé a produkčně zajímavé elektropopové album, na kterém si zpěvačka zachovává svou osobitost a jedinečnost. Navíc předvádí skvělý hlas, který dostává v určitých polohách nové barvy. Deska nabízí řadu skvělých skladeb, mezi nejlepší patří například Really Don’t Like U, Mistaken nebo Anywhere U Go.