Připravili jsme pro vás netradiční inspiraci, kam se vydat na cesty. Tentokrát žádný průvodce nebo cestopis. Ale kniha o 50 turisticky nejzajímavějších železnicích světa, které vás provezou exotickými pralesy, ledovými horami i pláněmi Sibiře. Je jen na vás, která z vyhlídek vám nejvíc učaruje.

Kniha Exotické železnice: 50 turisticky nejzajímavějších železničních tratí světa může mást svým názvem. Exotika může pro každého znamenat něco úplně jiného – pro nás v České republice jsou to vzdálené kopce Jižní Ameriky, pro Afričany zase například divoká ukrajinská příroda. Publikace to bere pěkně zeširoka. Nezaměřuje se pouze na rovníkové oblasti, ale mapuje tratě na celé naší planetě.

Jednotlivé kapitoly se věnují vždy určité části světa – Evropě, jižní polokouli, Asii a dlouhým známým tratím napříč kontinenty. Začíná se snad nejznámějším vlakem, Orient Expresem, který proslavil detektivní příběh Agathy Christie Vražda v Orient Expresu. Pokračuje se Transsibiřskou magistrálou a mnoha dalšími. Kniha nenabízí jen nádherné fotografie výhledů a panoramat, ale také snímky samotných vlaků, které brázdí tratě, a jejich interiérů. Doprovází je pořádná dávka textu, ve které autoři vypráví o historii tratí, jejich zajímavostech a dostupnosti.

Jedny z nejkrásnějších železnic jsou bez debaty dlouhá trasa okolo Viktoriiných vodopádů, cesty napříč Jižní a Střední Amerikou a krásná jízda po ostrově Srí Lanka. Nejfotogeničtější lokomotivy naleznete naopak v Austrálii na trati Hotham Valley a v Tasmánii na West Coast Wilderness Railway. A pokud se vám nechce cestovat tak daleko, zavítejte do nedalekého magického Irska. Je plné krásných malých železnic křižujících jeho zelené kopce.

Exotické železnice potěší všechny milovníky cestování, vlakové nadšence i fotografy. Jsou vázané v pevné vazbě a tištěné na pevném, lesklém papíře, na kterém vynikne krása fotek. Potěšte se tímhle neobvyklým přírůstkem do vaší knihovny.

Kniha: Exotické železnice: 50 turisticky nejzajímavějších železničních tratí světa

Autor: Brian Solomon
Vydáno: Slovart, 2016
Strany: 208
Cena: 499 Kč (internetová cena: 424 Kč)

10
Obsah
7
Informační hodnota
10
recenze-kniha-exoticke-zelezniceKniha nabízí krásné fotky známých i neznámých míst z nových úhlů i obsáhlé vyprávění o jednotlivých tratích. Mapky tratí jsou poměrně malé na to, že se celá kniha točí kolem nich. Mohlo to být jinak pojato.