DEN TŘETÍ

Pondělní přehlídkové odpoledne odstartovali v lehkém streetwearovém stylu kluci z NAUT. To pokračovalo společně s designéry Antonínem Soukupem a Miroslavou Kohutiarovou do zcela nové estetické dimenze v rámci městské značky LAFORMELA a ve večerních hodinách se za zvuků symfonického orchestru jako mávnutím proutku talentovaného Zoltána Tótha proměnil prostor karlínské Invalidovny v bál.

Autorka fotografie: Marcela Juříčková © Kulturio.cz

Teprve v roce 2016 představili Filip Nguyen a Lukáš Procházka značku NAUT, která se okamžitě stala ikonou mezi streetwearovými nadšenci. U svých doplňků se především zaměřují na kvalitu a funkčnost, kterou snoubí s nadčasovostí a dokonale esteticky zpracovanými detaily. Po několika kolaboracích v rámci MBPFW s návrháři jako jsou Jan Černý nebo Petra Ptáčková, se rozhodli představit svou kolekci osobně společně s vlastní vizí městské módy 21. století. Není tedy divu, že celé přehlídce vévodila černá a oranžová a jejich looky klepaly na dveře streetwearové dokonalosti. Blok uzavřela přehlídka pánských oděvů z ateliéru Jakuba Patky.

Neurazí, ale nadchne

Ve srovnání s minulou kolekcí plné výrazných barev a extravagantního grafického zpracování se návrhářské duo LAFORMELA drželo spíše neutrálnějších zemitých tónů: bílé, černé a šedivé, o to více se však zaměřili na střihy a propracované detaily. Především nápadité vrstvení a kombinace materiálů pak na první pohled obyčejné looky posunulo do zcela nových dimenzí. Ať už se jednalo o práci s kůží nebo saténem v případě šedých splývavých šatů. Mou pozornost jednoznačně přitáhly dlouhé kalhoty do zvonu zvýrazňující dokonalé postavy modelek. 
O tom, že má LAFORMELA smysl pro detail, vypovídá také důmyslná změna lokace do moderních prostor Kongresového centra spojená se složitou choreografií. 

Symfonie pro tělo i duši

Největším překvapením byl jednoznačně Zoltán Tóth. Veškerou pozornost si získal v momentě, kdy do sálu pomalým krokem vstoupili členové symfonického orchestru, tiše se usadili a svou hudbou chladné dlouhé molo rázem proměnili v taneční sál, na který postupně přicházely dívky oblečené v nádherných róbách.

Zoltán Tóth se při tvorbě svých modelů rozhodně nebál experimentovat s celou barevnou škálou, kromě bílé nebo černé mu rozhodně nejsou cizí výrazné odstíny modré, růžové nebo khaki. Nevšední splývavé barevné róby vystřídaly decentnější kousky v podobě semišového kalhotového kostýmku nebo černé šaty, po kterých se opět vrátil k výrazným barvám a šatům s nabíranými rukávy. Pomocí výstřední elegance se mu tak podařilo podtrhnout přirozenou ženskost a zdůraznit sebevědomí. 

✱ Pokračování na další stránce…

MBPFW SS 2020 (2. 9. 2019)