Keanu Reeves jako špičkový zabiják John Wick potřetí oblékl na míru šitý smoking. Potřetí mu rukama prošla slušná řádka všemožných smrtících zbraní. A potřetí se jednalo o ultimátní jatka. Pod taktovkou Chada Stahelskiho se vydává na nebezpečnou pouť za svým vykoupením. Proti němu však stojí armáda zabijáků dychtících po miliónové odměně za jeho hlavu. Jak ve filmu prohlásí manažer hotelu Continental Winston s tváří Iana McShanea, šance na úspěch jsou padesát na padesát.

John Wick na konci druhého dílu upadl v nemilost zabijácké organizace kvůli porušení striktních pravidel. Na jeho osobu je vypsána vysoká odměna, po které touží desítky nájemných vrahů po celém světě. Johnova jediná šance k nápravě vede z New Yorku přes Casablancu a marockou poušť zpátky do americké metropole. Aby mohl dosáhnout kýženého odpuštění, musí dělat to, co umí nejlíp – lovit.

Dokonalá bojová choreografie

Režisér Chad Stahelski se před režisérskou kariérou věnoval kaskadérské práci a bojovým uměním. Spolu s kolegou Davidem Leitchem, se kterým spolurežíroval první díl Johna Wicka, vymyslel speciální bojový styl gun-fu specifický prací střelné zbraně během souboje. Tento styl byl použit v předchozích dílech a třetí pokračování není výjimkou.

Ve filmu se samozřejmě potkáme i s jinými druhy soubojů a zbraní. Celý film je v podstatě jednoduchý příběh zabalený do tlusté vrstvy akčních scén. Stahelski věnuje svou pozornost drtivou většinu času propracovaným bojovým choreografiím, které ve filmech vedou k až ikonickým scénám, o kterých se pak dlouhou dobu mluví. Tomu napomáhá také fakt, že Keanu Reeves podstupuje akční scény sám, bez pomoci kaskadéra.

Téměř dokonale vymazlené akční scény jsou podpořeny skvěle padnoucím soundtrackem, což v této sérii také není novinka. Přestože třetí film o Johnu Wickovi skoro v ničem úplně nepřekvapí, drží si laťku (někdy i vyniká – např. v soubojích se zabijáky, kteří jsou Johnovými věrnými fanoušky) stejně vysoko jako předchozí díly a divákovu pozornost nenechá chvíli odpočinout.

Nové postavy, další přiblížení zabijácké organizace i něco z Wickovy minulosti

Zásadní postavou třetí kapitoly je žena označovaná jako Arbitr s tváří Asie Kate Dillon, vyslaná Nejvyšší radou zabijácké organizace. Ta vyšetřuje Wickův případ a velmi nepříjemně zasahuje do života Johnových přátel, kteří mu jakýmkoliv způsobem pomohli. Vykonavatelem jejích příkazů smrti se stává Zero (velmi vtipný Mark Dacascos), který je, jak se ukáže, Wickovým fanouškem, což přinese spoustu komických situací.

Naopak spojence najde John v Sofii, jež si zahrála Halle Berry. Podle trailerů to vypadalo, že Berry bude mít ve snímku daleko větší roli, nakonec však její postava působí pouze v marocké části Johna Wicka 3. Přesto se dočkala náročného natáčení bojových scén, kdy John se Sofií prchají z paláce jejího šéfa.

Velkým oživením snímku byly Sofiini psi, perfektně vycvičeni k boji. Zvířata měla ve snímku větší roli než v předchozích dílech. Nejzábavnější částí, ve které se v sále ozýval největší smích, bylo nahánění Johna Wicka v koňských stájích. Ta by se kupříkladu dala označit za ikonickou, jak jsem psal výše.

Dočkali jsme se také dalšího odkrytí Johnova původu. S tím nám pomohla role Anjelicy Huston, ze které jde už od pohledu hrůza. Celá linka s Johnovou minulostí byla zvláštní, ale zároveň velmi zajímavá. Zvláštní, nýbrž trochu zbytečná, byla naopak část zabijákova putování pouští, kdy hledal nejvyššího představitele Nejvyšší rady, aby mu udělil nějakou formu milosti. Přestože scenérie Sahary jsou překrásné, tato odbočka příběh zbytečně natáhla a v podstatě nic přelomového nepřinesla. Kdyby ve filmu nebyla, je dost pravděpodobné, že by skončil stejně.

Další pokračování?

Ačkoli se Keanu Reeves vyjádřil, že nechce postavu zničit hromadou pokračování, režisér Chad Stahelski zase prohlásil, že by natáčení dalších dílů obětoval klidně celou kariéru. Konec filmu je nakonec blíže režisérově vizi, přesto je v něm spíše cítit pachuť. Zbytečné natahování závěru, očekávaný zvrat a pokus o cool dialog na konci však nedokáží zničit velmi dobrý a zábavný pocit ze snímku jako celku.

Film: John Wick 3

Režie: Chad Stahelski
Scénář: Derek Kolstad, Shay Hatten, Chris Collins, Marc Abrams
Střih: Evan Schiff
Kamera: Dan Laustsen
Hudba: Tyler Bates, Joel J. Richard
Hrají: Keanu Reeves, Halle Berry, Ian McShane, Laurence Fishburne, Mark Dacascos, Asia Kate Dillon, Lance Reddick, Tobias Segal, Anjelica Huston, Saïd Taghmaoui, Jerome Flynn, Randall Duk Kim, Robin Lord Taylor, Susan Blommaert, Jason Mantzoukas, Cecep Arif Rahman, Yayan Ruhian, Tiger Chen Hu, Faith Logan, Oscar Pavlo, Candace Smith

6
6
10
8
recenze-film-john-wick-3John Wick 3 velmi důstojně sekunduje svým dvěma předchůdcům, v některých chvílích je možná i trochu překonává. Opět vyniká hlavně vizuálním zpracováním, perfektně promyšlenou a do detailu propracovanou bojovou choreografií a nepřetržitou akcí. S přehledem to nejlepší, co nabízí současný akční žánr.