Komiksovým seriálům od DC se daří možná trochu lépe než jejich filmové divizi, která se stále snaží dohnat Marvel, svého odvěkého soka. Jedním z letošních očekávaných seriálů byl bezesporu i hororový Swamp Thing, který vypráví příběh o zrodu a životě příšery z bažin a nabízí zcela nový komiksový prožitek, jaký se na televizních obrazovkách jen tak nevidí. A když na něj zčásti dohlíží i hororový vládce James Wan, který světu představil hity jako V zajetí démonů či Saw, máme zaděláno na kvalitní tvorbu, která si své fanoušky jistě najde.

Swamp Thing je postava z temnějšího světa DC komiksů, což seriálovému provedení dává prostor k osobitému, a hlavně pochmurnému a napínavému zpracování s velkou dávkou hororových i krvavých scén. Dobrou zprávou je, že se tento styl za celou první řadu neokouká a takřka v každém díle dostaneme dějový úsek, který ze svých předností (atmosféry a temného stylu) vyždímá to nejlepší. V kombinaci s nádhernou vizuální stránkou, kdy je dbáno jak na praktické, tak počítačové efekty, se pak jedná o skutečně solidní podívanou,

kdy maskéři a vizuální technici nebudou mít po skončení seriálu o práci nouzi, protože o jejich talent a zručnost bude jistě ze strany filmařů velký zájem. Už první propagační materiály naznačovaly, že se na efektech nešetřilo, ale až uvidíte realistickou podobu samotné příšery z bažin, vaše divácká dušička určitě zatleská vzrušením, což je dobře, protože co jiného by mělo vypadat dobře, když ne samotná stvůra z bažin, o které ten seriál vlastně je, že?

Zdroj fotografie: Profimedia.cz

Co ovšem seriálu občas škodí, jsou nekomplexní postavy. Herců je tu zkrátka příliš mnoho a jejich charaktery nejsou dostatečně prokreslené.

O některých se během seriálu dozvíme více a o jiných, často velmi zajímavých, zase skoro vůbec nic.

Pokud si tvůrci příběhy těch opomíjených šetřili do dalších sérii, teď si nejspíš trhají vlasy, protože žádné další pokračování nehrozí a pokud byste se chtěli dopátrat, proč k náhlému zrušení seriálu došlo, budete zatím hledat marně a v lepším případě narazíte pouze na spekulace a fámy.

„HOROROVÉ A KRVAVÉ SCÉNY V kombinacI S nádhernOU VIZUÁLNÍ STRÁNKOU nabízí skutečně solidní podívanou…“

Je škoda, že se originální seriál nedočkal alespoň pár dílů navíc, protože některé postavy by si více prostoru opravdu zasloužily. S postavami souvisí i další paradoxně slabá stránka seriálu.

Swamp Thing si sice hoví v intenzivních scénách, intrikách i náhlých zvratech, jenže nic z toho vás ve finále příliš neuhrane, jelikož postavy jsou často tak ploché, nevýrazné nebo zkrátka úplně prázdné, že nemáte sebemenší důvod smutnit, nebo se radovat nad náhlým vývojem situace. A takové scény ve vás možná vyvolají momentální údiv, ale z dlouhodobého hlediska vám může být osud těchto postav úplně ukradený.

SERIÁL: SWAMP THING

Režie: Toa Fraser, Len Wiseman
Scénář: Gary Dauberman, Mark Verheiden, Doris Egan