Seriál K smíchu při svém nástupu na televizní obrazovky v roce 2018 působil příjemně roztodivně. Vizuálně rozkošný obraz s výbornými hereckými výkony představoval pozitivní rozptýlení od oblíbené moderní seriálové produkce. Ve stejném duchu navazuje i druhá řada, v níž opět vyniká Jim Carrey v hlavní roli.

Příběh navazuje tam, kde v první sérii skončil – Jeff, celosvětově známý jako pan Pickles, autem srazil přítele své ženy Petera. Po uvědomění si svého hrozného činu ho okamžitě odveze do nemocnice. Po zjištění, že Peter potřebuje nová játra, se mu rozhodne Jeff darovat část svých. Přestože mu Peter odpustí, Jeffova žena Jill žádá o podepsání rozvodových papírů. Jeffova sestra Deirdre přebírá vedení nad značkou pana Picklese po svém otci Sebastianovi. Sice se jim podaří vrátit Picklese na obrazovky, ale jejich snahu opět podráží osobní démoni všech členů rodiny.

Vizuální orgie

K smíchu perfektně pracuje s vizuální stránkou, která je stejně jako v první sérii neuvěřitelně hravá. Tvůrci nepotřebují žádné přehnané CGI efekty, aby dosáhli originálního a umělecky hodnotného efektu. Přeskakování mezi realitou, dětským pořadem, snovými sekvencemi či muzikálovými vystoupeními je dechberoucí a většinou je rozpoznatelné, o kterou z těchto fází se jedná. Seriál pokračuje v barevných odstínech a mísí dohromady prvky dramatu, humoru i tragédie. Ať už se zde reflektují společenské či globální problémy, diváka nakonec primárně zajímá hlavně Jeffův osud. Jeff se sice častokrát chová jako naprostý psychopat a přerostlé dítě, ale je to především dobrý člověk, který nikdy nemyslel jen sám na sebe. A to je možná jeho největší problém. I ostatní postavy jsou skvěle napsané a celkově do sebe vše krásně zapadá. Z odvysílaných dílů mě zatím nejvíce zaujal díl s názvem „Episode 3101“. Ten se odehrává na obrazovce televize a sledujeme celou jednu epizodu pořadu pana Picklese. Skvělá práce s loutkami, pěvecká čísla Jima Carreyho a Catherine Keener, jež doplňuje host v podání Ariany Grande, a děj pořadu paralelně reaguje na nepříjemné dění v reálném životě seriálových postav. Byl jsem velmi potěšen, že mohu vidět celou epizodu fiktivního pořadu, ze kterého jsme předtím viděli pouze útržky.

Kvalitní herecká sestava

Do druhé série se vrátili všichni důležití představitelé z první řady. Jim Carrey opět ve skvělé formě hraje Jeffa „Picklese“ Piccirilla. V jeho ženě Jill poznáváme krásnou Judy Greer a jejich syna Willa ztvárňuje dlouhovlasý Cole Allen. Catherine Keener a Frank Langella opět vystupují jako Jeffova sestra Deirdre a jejich otec Sebastian. A v neposlední řadě Justin Kirk jako anesteziolog Peter, nový partner Jill, jehož Jeff málem zabil.

Každý ve své roli předvádí skutečný herecký koncert. Přestože by se mohlo zdát, že jsou některé díly příběhově ne zcela dotažené, celkový dojem vždy zachrání kouzla s obrazem a herecké dovednosti jednotlivých postav. A úplně nejlepší jsou úvodní titulkové části.

SERIÁL: K SMÍCHU (2. SÉRIE)

Režie: Jake Schreier, Kimberly Peirce, Michel Gondry
Scénář: Roberto Benabib, Dave Holstein
Hrají: Jim Carrey, Catherine Keener, Frank Langella, Judy Greer, Justin Kirk, Cole Allen, Juliet Morris, Ariana Grande, Bernard White, Dick Van Dyke, Rich Fulcher, Dorien Davies, Zackary Arthur, Kelly Coffield Park, Tara Lipinski, Julitta Scheel, Marcelo Tubert, Myra Turley, Coda Boesel, Juliocesar Chavez, Michael Yama, Megan Kathleen Duffy, Ryan Wicks, Frank Bond

7
10
10
9
recenze-druha-serie-serial-k-smichuDějově se druhá série posunula kupředu. Postavy již známe a víme, čeho je která schopná. To pomáhá při orientaci ve spletitém ději. Opět se musí vychválit především vizuální stránka, které nemá v současné seriálové tvorbě obdoby, a netradiční humor. Za zmínku stojí také fakt, že se dvou epizod režijně ujal Michel Gondry, který již v první sezóně režíroval některé části. Mezi herci logicky nejvíce vyčnívá znovu Jim Carrey. Ovšem ne všechno je v tomto seriálu K smíchu.