Muzikál Ray Bradbury‘s 2116 představil radostnou anarchii
Fanouškům sci-fi žánru jistě není třeba Raye Bradburyho nikterak představovat. Jeho nejznámějším románem je 451 stupňů Fahrenheita z roku 1953. Mezi jeho díla patří i libreto k muzikálu 2116, které vzniklo již v padesátých letech minulého století, k uvedení však nakonec nedošlo.
Strýček Váňa radí: v hezkém počasí je dobře se oběsit… nebo někoho zastřelit
Čechovova dramata se strašně špatně čtou. O to lépe se však na ně dívá v divadle. Jejich nedějovost, která je v tištěné verzi tolik úmorná, jako by byla na jevišti utlumena a dokážeme s hlavními hrdiny prožívat jejich vnitřní rozervanost a emoce.
Recenze z Letních shakespearovských slavností: Othello, ten starý somár
Letní shakespearovské slavnosti se nachýlily ke svému závěru, v posledních srpnových dnech však kromě letošní premiéry Večera tříkrálového ještě divákům nabídly bratislavského Othella.
Report z Letní Letné 2016: velké nadšení i lehké zklamání
Letošní ročník Letní Letné odstartoval 18. srpna a je v plném proudu. Hlavní účinkující, s nimiž se můžete setkat po dobu celých tří týdnů, představili své show a už tak vím, na co bych se nejraději vydala znovu a co si napodruhé nechám ujít.
Recenze představení Bůh by řekl: bože, vy jste divný. Symbolika pod dálničním mostem
Pokud chceme strávit příjemný letní kulturní večer, opájet se vlahým vánkem s dekami a láhví vína v ruce a přitom sledovat film či představení, jednou z možností je zavítat do Meetfactory, prostoru pro živé umění.
Finale: zatajený dech a pleskající penis
V prostorách Jatek78 se konala tři unikátní představení projektu Analog / Finale. Soubor (dá-li se to tak nazývat) Analog založili v roce 2013 akrobaté Ethan Law, původem Američan spolupracující nyní s Cirkem La Putyka, a Švýcar Florian Zumkehr.
Divadelní recenze: Běží liška k Táboru… a pak ještě až do Krumlova
Otáčivé hlediště v Českém Krumlově vzbuzuje u mnohých ambivalentní reakce. Ačkoli se jedná o unikát, mnohým vadí jeho údajná ohyzdnost, která není kompatibilní s okolní krásou přírody.
Večer tříkrálový aneb Cokoli chcete na Pražském hradě
Již čtyři staletí uplynula od smrti významného alžbětinského dramatika a jeho hry stále patří mezi nejoblíbenější inscenované kousky. Shakespeara se nebojí velká divadla ani malé alternativní soubory.
Vzkříšení: nihilismus, smrt, alkoholismus a jiné radosti
Vzkříšení – Dramatizace povídek neznámého autora. Stačila by vám tato informace sama o sobě, aby vás přesvědčila k návštěvě divadla? Ne? A co když je zapsána pod hlavičkou Dejvického divadla?
Požitkáři: Smrt je mé téma, protože mé téma je život
Hra Divadla Na zábradlí nazvaná Požitkáři si bere za hlavní téma ve společnosti stále tabuizované a kolem jednoho slova buduje osudy devíti bezejmenných postav, které se střetávají na náhodném místě a proplétají se právě skrze smrt.
Daniel Špinar opět režíroval Shakespeara, tentokrát komedii Sen noci čarovné
Poslední premiérou sezony se v Národním divadle stala adaptace jedné z komedií Williama Shakespeara Sen noci svatojánské, zde nazvanou Sen noci čarovné.
Oblomov: zbytečný, nebo osvícený člověk?
S přicházejícím koncem června, a tedy i s koncem divadelní sezony, přichází také vlna posledních premiér. Nejinak tomu bylo i v divadle Na zábradlí, které uvedlo dramatizaci Gončarova Oblomova v režii Jana Friče.