Film Perinbaba a dva světy (2023): Vánoce na acid tripu. A dál?
Perinbaba a dva světy: Poslední film nedávno zesnulého režiséra Juraje Jakubiska křísí slovenskou vánoční klasiku.
Film Tancuj Matyldo (2023): Nemoc není jen komplikací života, ale také příležitostí vydat se...
Nové české drama Tancuj Matyldo se soustřeďuje na autentické zážitky rodiny se svým dementním příbuzným.
Film Napoleon (2023). Sex, bitvy a potoky melodramatu
Obrovský vojevůdce, takový byl Napoleon Bonaparte. Muž, který zatočil se zbytky Francouzské revoluce a vystavěl velké císařství.
Film Světloplachost (2023): Nikita, Viktorie a tma
“Myslíš, že si to děti budou pamatovat?” ptá se matka dvou dětí svého partnera, zatímco odpočívají v potemnělém voze metra.
Film Chlapec a volavka (2023). Epitaf mistra Mijazakiho
Žánr anime má svou specifickou diváckou skupinu a patří sem i zbrusu nový film Chlapec a volavka.
Film Absence (2021): Jaký je život Íránce v Praze?
Ali Mosaffa zprostředkoval ve filmu Absence náhled na českou kulturu a minulost z jiného úhlu pohledu, než jsme zvyklí.
Život naleštěný jako pes z balonků. Intimní portrét Jeffa Koonse (2023) může způsobit záchvat...
13. listopadu přišel do kin životopisný dokument o významném americkém tvůrci umění, Jeffu Koonsovi.
Film KARAOKE BLUES (2023): najde její číslo?
V posledních dnech můžete v českých kinech najít na zdech tento inzerát: “HOLLAPA HLEDÁ ANSU!”
Film Tonda, Slávka a kouzelné světlo (2023): podobenství o dospívání, svobodě a betonování světa
Kvalitní český animák má další zářez. Přichází další rodinný animovaný film, který se nevyhne zásadním existenčním otázkám.
Film Zabijáci rozkvetlého měsíce (2023): Scorcese objednává DiCapriovi dalšího Oscara
Martin Scorsese se rozhodl natočit příběh svého života. Kromě problematiky rasismu popisuje první roky fungování FBI.
Film BRATŘI (2023): možná až příliš neutrální
Marek Epstein s Tomášem Mašínem se pustili do jednoho z nejrozporuplnějších příběhů české historie – filmu Bratři.
Film Alma a Oskar (2023). Skoro porno, i scénářem
Náklonnost vídeňských dam z vyšší společnosti k umělcům patřila zřejmě ve Vídni na přelomu 19. a 20. století k dobrému bontonu.